Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 s „dieselem na benzin” zná svůj výkon i ceny. Revoluce je na spadnutí
17.12.2018 | Petr Miler
Jistě nejpřevratnější motorová novinka posledních dekád skutečně míří do prodeje. Po mnoha nejasných zprávách a dohadech vám konečně můžeme představit první konkrétní specifikace.
To, o čem už pomalu dva roky hovoříme v teoretické rovině, se nyní konečně stává realitou. Mazda navzdory skepsi mnohých představila novou generaci Modelu 3 hned se záměrem prodávat jej i s revolučním motorem spalujícím benzin vznícením. A i když počáteční informace hovořily o pozdějším příchodu na trh, teď už jistě víme, že se žádné velké zpoždění konat nebude.
Japonská automobilka totiž představila některé finální specifikace nové trojky pro Evropu a převratný motor 2,0 SkyActiv-X v nich nechybí. Co více, známe dokonce už i první ceny, přesný rozsah nabízených variant a plánované termíny prvních dodávek. To je dost nových informací, tak si je pojďme projít jednu po druhé.
V prvé řadě je třeba říci, že známe finální maximální výkon onoho „dieselu na benzin” pro evropské trhy. Jde o 181 koní neboli 135 kW, což přesně kopíruje dříve zmiňovaný rozsah mezi 180 a 190 koňmi. Další specifikace, zejména pak ty týkající se dynamiky a spotřeby, Mazda odhalí později po oficiální certifikaci, což zatím platí i o dalších dvou dostupných motorech.
Tím prvním je klasický dvoulitrový benzin SkyActiv-G s atmosférickým plněním, který bude v případě nové generace trojky nabízen zatím jen v provedení s výkonem 122 koní (91 kW), tím druhým pak nový diesel 1,8 SkyActiv-D s výkonem nanejvýš 116 koní (87 kW) a točivým momentem až 270 Nm. Na trhu bude nejprve k dostání dvoulitrový benzin se 122 koňmi, kdo by ale čekal, že souběžně s ním dorazí diesel a pak někdy nový SkyActiv-X mýlil by se, realita je jiná.
Auto už totiž zamířilo do prodeje v Polsku, odkud pochází i první ceník v tamních zlotých. Ten spolu s dalšími detaily říká, že objednat lze zkraje pouze benzinové verze SkyActiv-G a SkyActiv-X s tím, že první auta s klasickým benzinem dorazí zákazníkům v březnu 2019, první verze s revolučním „ikskem” pak v létě 2019. Díky ceníku navíc známe i rozsah nabízených provedení a pochopitelně také první ceny a výbavu.
Zajímavé je, že vůz bude nabízen za stejné ceny jako hatchback i sedan s pohonem předních kol nebo pouze hatchback s pohonem 4x4. Úplný základ s motorem SkyActiv-G se 122 koňmi a manuální převodovkou vyjde v Polsku na 94 900 PLN, tedy asi 570 tisíc Kč. Žádná láce, ale to je skutečně jen začátek. Jistě vás nejvíce zajímá cena SkyActiv-X, ten bude startovat na 112 900 PLN, tedy cirka 679 tisících Kč. Pokud byste chtěli automat, připlácí se 8 000 PLN (48 tisíc Kč), pohon 4x4 vyjde na 10 000 PLN (60 tisíc Kč). A samozřejmě stoupat lze i nabídkou výbavy, takže plně vybavená Mazda 3 2019 s novým motorem SkyActiv-X, pohonem 4x4, automatem a nejvyšší výbavou vyjde na 148 900 PLN, tedy asi 895 tisíc Kč. České ceny pochopitelně mohou být jiné, ale nečekejme dramatické rozdíly.
Novinka tedy obecně nevyjde levně, ale to se vzhledem k jejímu celkovému pojetí a technice dalo čekat. Základní výbava je navíc velmi slušná - krom plejády bezpečnostních prvků v ní můžete očekávat věci jako tempomat, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, manuální klimatizaci, centrální zamykání, všechna okna v elektrice, základní infotainment s 8,8" displejem, rádio s 8 reproduktory, 18" kola z lehkých slitin, LED světlomety (se SkyActiv-X i adaptivní) a vyhřívaná vnější zrcátka s elektrickým ovládáním.
Jak moc takovou nabídku shledáváte atraktivní, necháme na vašem zvážení, jisté je ale jedno - příchod vskutku revolučního pohonu, který má spotřebu benzinových motorů lusknutím prstů snížit o desítky procent při zachování velmi slušného výkonu, je na spadnutí. A jsme velmi zvědavi na to, jak si povede v praxi.
Nová Mazda 3 zná své první specifikace a cen pro Evropu. Ceny jsou neskromné, ale to se dalo čekat, už v základu toho dostanete hodně
Detaily k motoru 2,0 SkyActiv-X, který slibuje revoluci
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz