Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 sedan 2014 detailněji: ještě lehčí a s větším kufrem
12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Druhá karosářská verze nabízí 419 litrů pro bagáž a s dieselem jezdí za 3,9 l/100 km. Oproti hatchbacku je o 4 kg lehčí.
Konečně tu máme oficiální představení druhé karosářské verze nové Mazdy 3, které v případě spotřeby paliva přináší i nové informace také k hatchbacku. Poinformovat ovšem můžeme také o rozdílech v aerodynamice nebo hmotnosti, přičemž právě druhá zmíněná oblast zpětně opravuje první informace.
Zatímco podle nich měl hatchback vážit 1 190 kg, nyní je o deset kilo těžší. Váží tak dokonce více než sedan (označovaný také jako fastback), u kterého se ručičky zastavily na hodnotě 1 196 kg. Samozřejmě dále platí, že u obou modelů došlo ve srovnání s předchozí generací k citelnému odlehčení, což vedlo také ke snížení žíznivosti.
K motorům se ale dostaneme až za malý moment, nejprve je třeba projít si změnu dimenzí, která přerod hatchbacku v sedan provází. Japonská novinka totiž na délku měří 4 580 mm, čímž první představenou verzi překonává o 120 mm. Šířka i výška jsou samozřejmě shodné, stejně jako hatchback. Pozitivní přitom je, že sedan je aerodynamičtější než verze s useknutou zádí (Cd 0,258 versus 0,275) a asi i proto nepřekvapí velmi nízká spotřeba, která u základního 1,5litrového benzinového motoru SkyActiv-G činí 5 l/100 km. Samozřejmě v kombinaci s manuálem a systémem start/stop (zvaným i-stop), který je standardem nejen u všech motorizací, ale také u obou karosářských verzí.
Vyjma této pohonné jednotky můžete sáhnout také po benzinovém dvoulitru, který ve verzi naladěné na 120 koní jezdí průměrně za 5,1 l/100 km, pokud máte manuální převodovku, automat spotřebu zvyšuje o půl litru. O trochu větší žíznivost (5,8 l/100 km) pak byla vyčíslena verze s výkonem 165 koní, která jako hatchback i jako sedan profituje ze standardně dodávané rekuperace brzdné energie i-ELOOP.
Nejúspornějším modelem pak bude Mazda 3 vybavená 2,2litrovým turbodieselem SkyActiv-G, který produkuje 150 koní a 380 Nm točivého momentu při 1 800 otáčkách. Pod kapotou sedanu s manuální převodovkou by přitom měl jezdit za 3,9 l/100 km, zatímco u hatchbacku vybaveného automatem spotřeba stoupne na 4,8 litru na sto kilometrů.
Žádné další informace již tisková zpráva Mazdy neobsahuje, uzavřít dnešní report tak můžeme změnami v zavazadlovém prostoru. Ten je u sedanu o 100 mm delší (ložná plocha nabízí celkem 1 102 mm), díky čemuž pobere 419 litrů. Tedy o šedesát devět více než hatchback. To zní opravdu zajímavě, pokud si uvědomíme, že první česká cena je pro obě verze společná. K úplnému obrazu o vozu nám tak chybí leda detaily k dynamice, ty ale budou jistě velmi podobné jako u hatchbacku.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Nová Mazda 3 sedan ukázala na oficiální sadě fotek i svůj zavazadlový prostor, který nabízí 419 litrů - o 69 l více než hatchback. Vůči němu je pak novinka i lehčí a úspornější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva