Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda CX-5 odhalena, je znovu šik a dál se směje downsizingu
16.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV Mazdy dostalo zpevněný podvozek s nezměněným rozvorem. Pod kapotou se dál nehodlá zahazovat s turbem, s objemem motorů nejde pod 2 litry.
První generace Mazdy CX-5 byla odhalena v roce 2011. Premiéra nového provedení na autosalonu v Los Angeles je tedy tak trochu překvapením, i když jsme samozřejmě již nějaký ten pátek věděli, že Japonci se k tomuto kroku chystají. Jejich spěch je přesto pozoruhodný, i když je třeba dodat, že novou generací je tento vůz jen z poloviny - jde tu především o vizuální přepracování a dodání nové bezpečnostní techniky. Mechanicky druhá generace hodně vychází z té první.
Patrné je to především v oblasti rozvoru, kde vozu i nadále naměříme 2 700 milimetrů. Nicméně díky zkrácení předního a zadního převisu byla celková délka snížena o 5 mm. Mimo to došlo k rozšíření karoserie o 10 mm, na silnici tedy vůz zaujímá mnohem dynamičtější postoj. K tomu napomáhá i posunutí čelních sloupků o 35 mm dozadu či implementace zcela nové, dopředu směřující čelní masky.
Dalším krokem modernizace je adopce užších čelních i zadních světlometů, přepracována ale byla také střešní linie a zadní sloupky se vyznačují ostřejším lomem. Ve výsledku tu tak máme zmenšenou Mazdu CX-9, odkud automobilka zjevně čerpala inspiraci. Jen u modifikace vzhledu ovšem nezůstalo, zpevněno bylo také šasí, jehož torzní tuhost narostla o 15,5 procenta.
Modifikace provedené na přídi zároveň vylepšily také aerodynamiku a snížily hlučnost o přibližně 1,3 dB. Kromě většího ticha pak cestující v kabině čeká nový tříramenný volant či 4,6palcový digitální displej usazený v analogovém přístrojovém štítu. Dále tu máme 7palcovou centrální obrazovku usazenou na vrcholku palubní desky, multimédia nyní lépe spolupracují s mobilními telefony.
Mazda zároveň zvýšila středový tunel, tím se ovladač automatu posunul o 60 mm výše, v případě řadicí páky manuálu lze pak hovořit o 40milimetrovém zvýšení. Obojí má přitom umocnit komfort řidiče. K tomu samozřejmě přispívá i adopce technologie G-Vectoring Control, jenž upravuje míru výkonu v závislosti na úhlu natočení volantu, což snižuje fyzickou zátěž.
Z hlediska nabídky motorů ke změnám oproti stávajícímu provedení nedošlo, i nadále tak budou na výběr motory, které jsou i bez downsizingu reálně úsporné - 2,2litrový turbodiesel SkyActiv-D a dvoulitrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G. V obou případech lze vybírat mezi manuálem či automatem, na přání bude k dispozici také pohon všech kol. Data o jízdní dynamice a spotřebě však zveřejněna nebyla.
Standardem ve výbavě má být - minimálně na americkém trhu - bezpečnostní systém Mazda Radar Cruise Control, tedy adaptivní tempomat schopný úplného zastavení. Kromě toho dorazí i detekce dopravního značení. Mezi příplatky lze pak očekávat třeba audio systém Bose s 10 reproduktory a funkcí potlačení venkovního ruchu.
Bližší informace o dostupnosti a cenách či chybějící technická data by měla dorazit již záhy. S ohledem na v úvodu zmiňované „stáří“ stávajícího provedení se ale dá čekat zahájení amerického prodeje až někdy v polovině příštího roku, Evropa si nejspíše počká ještě o nějaký ten pátek déle.
Nová Mazda CX-5 se již ukázalo naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan