Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejdražší Škoda plně odhalena únikem. Stylu má vážně na rozdávání
17.10.2018 | Petr Prokopec
Od začátku je prezentována jako nový nejdražší, nejluxusnější a nejstylovější model Škody. Možná proto je s podivem, že zatím nebude k dispozici v Evropě, v Číně už se ale na Kodiaq GT mohou těšit.
Škoda má v těchto dnech opravdu napilno. Za necelé dva měsíce představí nový model Scala, který v nabídce nahradí stárnoucí a ne vždy a všude úspěšný Rapid. Kromě toho pustí na trh i své první SUV-kupé Kodiaq GT, s jehož živým debutem se počítá za měsíc na autosalonu v Kantonu. Automobilka až do 16. listopadu nehodlala čekat a připravila si první oficiální fotky i informace, které se ovšem ven dostaly o něco dříve, než bylo plánováno.
My se nejprve zastavíme u vzhledu, který díky tři měsíce starým špionážním fotkám není překvapením, alespoň zvnějšku. Pořádně podívat se tak můžeme na auto, které stane na samém vrcholu nabídky značky. Má být nejen nejdražší a nejluxusnější, ale i nejstylovější, což první oficiální fotky auta v červeném laku potvrzují jen zčásti.
Problém ale máme jen s čelními partiemi, které se od základní Škody Kodiaq až tak moc neliší. Ani velké SUV tedy nelze nazvat neatraktivním, nicméně jeho vizáž již trochu zevšedněla. Zajímavější je tak pohled na záď, která je zcela nová a přitahuje pohledy více než med vosy. Přeprofilované víko zavazadelníku doplňuje prudce se svažující zadní okno, stejně jako odlišný profil střechy. Dorazil pak i jiný nárazník, skrze který vykukuje dvojice koncovek výfuku. Vše uzavírá nápis Škoda přes celou záď, což znamená, že Scala nakonec nebude v tomto ohledu první, alespoň ne na světě.
Novinka se ovšem od základního „medvěda“ neliší jen vzhledem, ale také rozměry. S délkou 4,63 metru je o šest centimetrů kratší, s výškou 1,65 metru pro změnu o nějaké dva centimetry nižší. V rámci šířky či rozvoru ale již na modifikace nedošlo, počítat tedy lze s 1,88 a 2,79 metry. O zavazadelníku se pak zveřejněné informace nezmiňují, nicméně přes dva tisíce litrů po sklopení sedadel rozhodně nezamíří.
Přesunout se tedy můžeme na druhou stranu vozu, pod kapotu. Zde bude prozatím k dispozici pouze jediná pohonná jednotka, přeplňovaný dvoulitr. Ten ve slabší formě nabídne 186 koní, jež doplní šestistupňový manuál a pohon všech kol. U silnějšího provedení je pak možné počítat s 220 k a sedmistupňovým DSG či pohonem všech kol. Slabší model přitom obojím disponuje v příplatkové výbavě.
Škoda přitom nezůstala u sportovního vzezření pouze zvenčí. Uvnitř tak nechybí hlubší sedadla s lepším bočním vedením, které mají doplnit mnohem kvalitnější plasty i lepší čalounění. Standardem se přitom stává digitální přístrojový štít, v rámci konektivity pak lze počítat s propojením systémů MirrorLink či AppleCarPlay. Samozřejmostí je pak také přístup na internet a sociální sítě.
Jak jsme již zmínili, Kodiaq GT zatím kvůli nedostatečným kapacitám evropských továren míří jen do Číny, kde bude již čtvrtým SUV, které Škoda na tomto trhu nabídne. Vedle klasičtěji střiženého provedení jsou to přitom Karoq a Kamiq. Novinka zastane roli firemního vrcholu, takže s cenami tedy zamíří patřičně vysoko, nic přesnějšího ale zatím nevíme. Příchod do Evropy je zřejmě jen otázkou času, takové auto by se tu prodávalo dobře a i místní šéfové v minulosti řekli, že by ho rádi viděli i v evropské nabídce.
Nová Škoda Kodiaq GT se ukázala měsíc před svým čínským živým debutem. Zezadu jí to rozhodně sluší, uvnitř též, čelní partie jsou tak najednou docela nudné
Zdroj: Autoweek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva