Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Putinova limuzína je méně ruská, než jsou Rusové ochotni přiznat
17.1.2019 | Petr Prokopec
Ve světě sdílených komponentů by nás nemělo překvapit, že nová limuzína značky Aurus užívá tytéž díly jako vůz jiného výrobce. Rusové to však tají.
Nová automobilová značka Aurus je pýchou putinovského Ruska. Není to překvapivé, nejspíše asi nikde jinde na světě by nemohl vyrůst vůz, který zamířil rovnou na vrchol a pokouší se konkurovat i takovým značkám, jako je Bentley či Rolls-Royce. Na rozdíl od těchto ikon však ruský sedan bude o poznání levnější, byť slovo láce s ním asi nikdo nespojí. Jakmile bude nabídnut privátním zákazníkům, odstartuje na 10 milionech rublů (cca 3,36 milionu korun).
Za vývojem Aurusu Senat, stejně jako spřízněného SUV a minivanu, stojí technologický institut NAMI, který dosud připouštěl pouze spolupráci s Porsche. Tato značka má ostatně již z historického hlediska v Rusku jistou protekci, jejího zakladatele se snažil přilákat do země i sám Stalin. Ferdinand Porsche pak dal sice nakonec přednost jinému ne zrovna pozitivně vnímanému politikovi, Rusy si tím proti sobě ale zjevně neobrátil. A tak mu ještě v časech SSSR svěřili vývoj dvou aut a když byl třeba motor pro Aurus, Rusové opět spěchali do Zuffenhausenu.
I když se do pohonné jednotky otisklo know-how německé automobilky, autoři hrdě tvrdí, že jde pořád o motor vyráběný v Rusku. Měl navíc být tím jediným, co částečně vzniklo mimo Putinovo teritorium, veškeré další komponenty byly oslavovány jako ryze ruské, přičemž sebevědomí značky narostlo dokonce na takovou úroveň, že kupříkladu devítistupňová automatická převodovka byla nabídnuta již zmiňovanému Bentley. Zda ji ovšem Britové, kteří odebírají osmistupňový automat od ZF, vezmou do úvahy, dosud nebylo oznámeno.
Převodovku a motor ale ponechme stranou, místo toho zamíříme k podvozku. Aurus Senat v této oblasti používá elektricky ovládané vzduchové pérování, přičemž na základě výše zmíněného bychom se mohli domnívat, že i to má na kontě nějaká ruská firma či rovnou samotný institut NAMI. Ten je ovšem v celé záležitosti pouze odběratelem již hotových komponentů. Samotnou výrobu má na svědomí čínská firma Case, jež tímtéž podvozkem zásobuje i značku Hongqi.
Obecně vzato nejde o nic problematického, různé subdodavatele z celého světa mají prakticky všechny automobilky. Jenže v případě Aurusu tomu se vždy mluvilo o tom, že komponenty pochází bezvýhradně z jejich domoviny. A tak je nyní v Rusku docela pozdvižení z toho, že se zjistilo je něco jiného.
Aurus se k tomuto objevu odmítá vyjádřit, Rusové by ale udělali lépe, kdyby spolupráci přiznali. Nakonec, nemají se zač stydět, neboť značka Hongqi je brána za čínský Rolls-Royce a její vozy jsou vůbec těmi nejdražšími, jaké lze na největším trhu světa koupit. Možná i proto firma Case neschovává tak jako druhá strana hlavu do písku, ale naopak se chlubí tím, že institut NAMI je prvním zahraničním odběratelem z řad automobilek.
Čínská společnost Case potvrdila, že vzduchovým podvozkem nezásobuje pouze…
Zdroj: rusautomobile@Livejournal
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch