Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Putinova limuzína natočena při testech. Nafocen byl i interiér a motor V12
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dny, kdy přepravu ruského prezidenta a jeho „družiny” obstarávají německé limuzíny, se zdají být sečteny. V rámci projektu už bude hotový první sedan.
O projektu Kortež jsme se naposledy zmiňovali v březnu, již v té době ovšem bylo známo poměrně hodně informací. Víme tedy, že pod patronátem ruské vlády vzniká celá rodina aut zahrnující krom nové limuzíny pro prezidenta Vladimíra Putina také sedan, minivan a SUV. Všechny vozy budou uvedeny pod hlavičkou nově založené značky Aurus, která odkazuje na žlutý kov nemalé hodnoty. Slovo Kortež pak odkazuje hlavně na smuteční průvod, v tomto případě je ale míněna spíše prezidentská kolona, které budou vozy sloužit především.
Můžete se nad těmito jmény podivit nebo pousmát, při pohledu na technické parametry chystaných vozů ale veškerá legrace končí. Sedan by totiž měl dostat osmiválcový motor, jehož 650 koní bude mít na starosti devítistupňová automatická převodovka. Prezidentův povoz pak zajde ještě dále, disponovat by totiž měl přeplňovaný dvanáctiválcem naladěným na 850 koní. Na tomto motoru mají přitom Rusové spolupracovat s Porsche a vidět jej můžete na obrázcích níže. V případě minivanu a SUV ale již pohonné ústrojí tak působivé není, pod kapotu totiž zamíří dvoulitrové turbo s 250 koňmi.
Tyto informace je nutné brát s rezervou jakožto neoficiální, spolupráce s Porsche, pro Rusy nic až tak nového, ale oficiálně potvrzena už byla. Pro automobilku z Zuffenhausenu je přitom dvanáctiválec dost netypický motor, s takovým naposledy koketovala - nutno říci nepříliš úspěšně - na počátku 90. let v rámci svých aktivit ve Formuli 1 a partnerstvím s týmem Footwork Arrows. Nicméně zpochybňovat um německých motorářů v tuto chvíli jistě není na místě - nakonec, prezidentská limuzína není Formule 1.
Zvědavi ovšem ovšem nejen na potvrzení či vyvrácení dat o pohonných jednotkách, ale také na dostupnost sedanu, minivanu a SUV. Limuzína má totiž sice vzniknout jen v pár kusech pro Putina, nicméně celkově má produkce čítat 5 000 exemplářů. Tolik významných „papalášů” v Rusku zcela jistě není, stran vládních služeb lze tedy počítat také s omezenou produkcí pro veřejnost. Ta se ale bude rekrutovat jen z nejmovitějších zákazníků.
Můžeme pak jen dodat, že ačkoliv první produkční vozy budou hotové ještě letos, veřejnost se s nimi má setkat až v květnu příštího roku u příležitosti prodloužení Putinova mandátu. Výrobu přitom dostane na starosti Sollars, tedy nový holding, ve kterém kontrolní podíly drží různé ruské automobilky. Montážní linky se přitom rozjedou ještě letos, poslední exemplář z oné pětitisícikusové série z nich pak sjede v roce 2020.
Přiložené obrázky byly pořízeny - ne náhodou, ale se svolením - v Centrálním vědeckém automobilovém institutu NAMI, který má na starosti vývoj všech aut. Aktuálně si můžeme prohlédnout menší sedan, který je určen jako součást prezidentské kolony s oním V8 o 650 koních. Spatřit můžeme také interiér vozu a už zmiňované fotky z vývoje přeplňovaného motoru V12, který má pohánět „hlavní vůz” celého projektu. Těšme se navíc, tohle vypadá zajímavě...
Sedan určený jako doprovodné vozidlo prezidentské limuzíny dostane do vínku 650 koní
Zdroj: AutoReview.ru@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda