Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Putinova limuzína natočena při testech. Nafocen byl i interiér a motor V12
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dny, kdy přepravu ruského prezidenta a jeho „družiny” obstarávají německé limuzíny, se zdají být sečteny. V rámci projektu už bude hotový první sedan.
O projektu Kortež jsme se naposledy zmiňovali v březnu, již v té době ovšem bylo známo poměrně hodně informací. Víme tedy, že pod patronátem ruské vlády vzniká celá rodina aut zahrnující krom nové limuzíny pro prezidenta Vladimíra Putina také sedan, minivan a SUV. Všechny vozy budou uvedeny pod hlavičkou nově založené značky Aurus, která odkazuje na žlutý kov nemalé hodnoty. Slovo Kortež pak odkazuje hlavně na smuteční průvod, v tomto případě je ale míněna spíše prezidentská kolona, které budou vozy sloužit především.
Můžete se nad těmito jmény podivit nebo pousmát, při pohledu na technické parametry chystaných vozů ale veškerá legrace končí. Sedan by totiž měl dostat osmiválcový motor, jehož 650 koní bude mít na starosti devítistupňová automatická převodovka. Prezidentův povoz pak zajde ještě dále, disponovat by totiž měl přeplňovaný dvanáctiválcem naladěným na 850 koní. Na tomto motoru mají přitom Rusové spolupracovat s Porsche a vidět jej můžete na obrázcích níže. V případě minivanu a SUV ale již pohonné ústrojí tak působivé není, pod kapotu totiž zamíří dvoulitrové turbo s 250 koňmi.
Tyto informace je nutné brát s rezervou jakožto neoficiální, spolupráce s Porsche, pro Rusy nic až tak nového, ale oficiálně potvrzena už byla. Pro automobilku z Zuffenhausenu je přitom dvanáctiválec dost netypický motor, s takovým naposledy koketovala - nutno říci nepříliš úspěšně - na počátku 90. let v rámci svých aktivit ve Formuli 1 a partnerstvím s týmem Footwork Arrows. Nicméně zpochybňovat um německých motorářů v tuto chvíli jistě není na místě - nakonec, prezidentská limuzína není Formule 1.
Zvědavi ovšem ovšem nejen na potvrzení či vyvrácení dat o pohonných jednotkách, ale také na dostupnost sedanu, minivanu a SUV. Limuzína má totiž sice vzniknout jen v pár kusech pro Putina, nicméně celkově má produkce čítat 5 000 exemplářů. Tolik významných „papalášů” v Rusku zcela jistě není, stran vládních služeb lze tedy počítat také s omezenou produkcí pro veřejnost. Ta se ale bude rekrutovat jen z nejmovitějších zákazníků.
Můžeme pak jen dodat, že ačkoliv první produkční vozy budou hotové ještě letos, veřejnost se s nimi má setkat až v květnu příštího roku u příležitosti prodloužení Putinova mandátu. Výrobu přitom dostane na starosti Sollars, tedy nový holding, ve kterém kontrolní podíly drží různé ruské automobilky. Montážní linky se přitom rozjedou ještě letos, poslední exemplář z oné pětitisícikusové série z nich pak sjede v roce 2020.
Přiložené obrázky byly pořízeny - ne náhodou, ale se svolením - v Centrálním vědeckém automobilovém institutu NAMI, který má na starosti vývoj všech aut. Aktuálně si můžeme prohlédnout menší sedan, který je určen jako součást prezidentské kolony s oním V8 o 650 koních. Spatřit můžeme také interiér vozu a už zmiňované fotky z vývoje přeplňovaného motoru V12, který má pohánět „hlavní vůz” celého projektu. Těšme se navíc, tohle vypadá zajímavě...
Sedan určený jako doprovodné vozidlo prezidentské limuzíny dostane do vínku 650 koní
Zdroj: AutoReview.ru@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Bentley po loňském propadu prodejů s okamžitou platností končí, někdo vsadil na špatného koně
23.3.2024 - Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23.3.2024 - Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999