Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia IV nafocena zblízka, kombík dál zkouší mást „hrbem” na zádech
4.6.2019 | Petr Prokopec
Začíná být stále více jasné, že mladoboleslavská automobilka odvedla při utajení vzhledu svého bestselleru skvělou práci. To, co vidíte ve formě prototypu, do showroomů tak úplně nedorazí.
Možná bychom se měli modlit za to, aby Škoda co nejrychleji představila čtvrtou generaci svého bestselleru. Jinak existuje velká pravděpodobnost, že se s mladoboleslavským strojem na peníze budeme setkávat skoro dennodenně po několik příštích měsíců. Bez zajímavosti přitom není, že automobilka zatím nemá s touto mediální masáží mnoho společného - o veškeré snímky či neoficiální ilustrace se postarali špionážní fotografové či amatérští designéři. To ale ve výsledku jen dokazuje, kterak se Octavia již stala globálním fenoménem a že ji tak skutečně lze považovat za jednu z evropských novinek roku.
Nyní tu máme další várku neoficiálních snímků, tentokráte byly prototypy zachyceny pěkně zblízka. To ale ve výsledku neznamená, že z tvarů čtvrté generace (či dokonce páté, pokud započteme i tu původní z let 1959 až 1971) spatříme záplavu detailů. Škoda se rozhodla povýšit umění maskovat novinky na vyšší úroveň. Vývojové exempláře se tak dočkaly karoserie Superbu s řadou prvků, jež mají odbornou i laickou veřejnost zmást. Pokud vás tedy lákal „hrb“ na zádi kombíku, rozhodně s ním nepočítejte.
Právě naopak začíná být stále jistější, že Octavia i kvůli své oblibě u řady správců vozových parků, jež smýšlí spíše konzervativně než radikálně, vsadí na evoluční design. Zdroje zevnitř automobilky v tomto ohledu dokonce naznačují, že pokud se postavíte na bok vozu a budete koukat dopředu, budete si myslet, že stojíte vedle současného provedení. Výrazný odklon se čeká pouze u zádě, kde se spodní linie zadního okna zásadně přiblíží k hraně zavazadelníku. Octavia tak bude ještě více působit jako liftback než sedan.
S ohledem na nárůst rozměrů se počítá s větším prostorem pro cestující i jejich zavazadla. Vůz i díky tomu dost možná plně legitimně zamíří mezi střední třídu, čemuž se ostatně Škoda rozhodla přizpůsobit kabinu jako celek. Kromě více místa tak dorazí i lepší odhlučnění či kvalitnější materiály. Očekávat pak ostatně lze i navýšení konektivity, tedy nejenom příchod moderního multimediálního systému, který bude možné spárovat u vyšších úrovní výbavy s digitálním přístrojovým štítem.
Pod kapotu se pak nastěhují již důvěrně známé koncernové motory, tedy jak tříválec 1,0 TSI, tak i čtyřválce 1,5 TSI a 2,0 TSI. Jsme zvědavi, zda polovina registrací bude i nadále spojována s diesely, neboť vůči těmto jednotkám velká část Evropy v současné době brojí. Pro automobilky jsou však stále důležitější, hlavně kvůli nízkým emisím CO2. Škoda navíc použije novou evoluční verzi agregátu, která by již neměla být čistá pouze v laboratořích, ale rovněž v reálném světě.
Na další informace si budeme muset počkat, asi to ale nebude trvat dlouho. Aktuálně tak jen dodáme, že stejně jako dosud bude možné vybrané motory spárovat s pohonem všech kol a automatem DSG. U základních modelů ale lze čekat pouze hnanou přední nápravu, jíž bude roztáčet manuální převodovka.
Prototyp Škody Octavia čtvrté generace byl zachycen pěkně zblízka. Nicméně i tyto snímky klamou tělem, reálně novinka nebude tak radikálně odlišná od současného provedení
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda