Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia ohromuje chytrými doplňky, ve dveřích už nemá jen deštník
13.11.2019 | Petr Prokopec
Český bestseller při premiéře nezklamal, právě naopak. Přichází napěchovaný novými chytrými doplňky a řešeními, které mu leckdy mohou závidět i auta o třídu výše.
Škoda Octavia je bezesporu nejdůležitějším modelem mladoboleslavské automobilky v celé její historii. Světlo světa poprvé spatřila v roce 1959, pro nás však daleko podstatnější je příchod první novodobé generace v roce 1996. V té době již Škoda spadala pod koncern VW, který pro ni poskytl zcela novou platformu i design Dirka van Braeckela. Zároveň nabízela působivou bezpečnost i praktičnost. Na to navázala i druhá a třetí generace, za oněch 60 let tak bylo vyrobeno okolo 6,5 milionu vozů, což z Octavie dělá absolutní bestseller značky.
Nyní je už prakticky jisté, že novinka bude v úspěšném tažení pokračovat. Má design, který možná není až tak úplně originální, neboť v mnohém připomene modely Audi a v mnohém se nechal inspirovat modely Scala a Kamiq, nicméně vše se zdá být vhodně sladěno. Nová Octavia tak rozhodně nepůsobí dojmem vozu, u kterého na čelních partiích pracoval někdo úplně jiný než na těch zadních.
Design či technické parametry jsme probrali při samotném představení, dnes se tak budeme věnovat zajímav´m detailům. Pohybovat se tedy budeme především v interiéru, který může být na přání osazen head-up displejem. Ten se u Škody objevuje poprvé, daleko revolučnější novinkou je však příchod automatické převodovky DSG se systémem shift-by-wire. Tradiční volič totiž mohl být nahrazen malým ovládacím modulem, jenž pozměnil vizáž celého středového tunelu.
Zmínit je třeba smetáček, který našel své místo v kapse dveří u spolujezdce podobně jako už „profláklý” deštník. Přítomnost smetáčku oceníte zejména v zimě při silném sněžení, což ostatně platí také o tradiční škrabce na led ukryté ve víčku palivové nádrže. Držet se ale chceme pouze novinek, pročež raději zamíříme do motorového prostoru, kde nádobka s kapalinou do ostřikovačů počítá s praktickým víčkem, které po otevření vytvoří trychtýř. Totéž Škoda nabízí již u modelů Scala a Kamiq.
Významnou kapitolou jsou nové bezpečnostní a asistenční systémy. Nová Octavia tak jako první vůz značky disponuje Asistentem vyhýbání, který usnadní a zpřesní provedení úhybného manévru před nenadálou překážkou. Nechybí ani varování při výstupu z vozu, kdy byste otevřením dveří mohli způsobit kolizi, stejně jako můžete počítat s varováním před lokálním omezením. Systém vás tak nově upozorní třeba na ledový povrch či odstavené auto.
Opomenout nesmíme ani paket na spaní, který počítá s rozšířenými hlavovými opěrkami a dekou, jakkoliv k dispozici je pouze pro kombík. Liftback oproti tomu může kontrovat doplňkovými roletkami pro zadní sedadla. Zapomenout nesmíme ani na zcela nový klíček od vozu, který rovněž působí prémiovým dojmem. Pokud byste tedy nové Octavii začali z fleku přezdívat Superb Junior, nejspíše vám to nikdo nebude mít za zlé.
Je ovšem třeba dodat, že právě posun novinky do vyšších sfér by do budoucna mohl působit nemalé problémy. Jak bylo totiž naznačeno, koncern VW hodlá učinit přítrž překrývání jednotlivých značek a Škodu chce poslat o něco níže. To by ovšem znamenalo, že čtvrtá generace Octavie by nejspíše byla posledním vozem dosavadního ražení, neboť novinka by nevyhnutelně musela nabízet o něco méně než současné provedení.
To už ale předbíháme, v tuto chvíli musíme být rádi za to, co tu máme. Ačkoli až první jízdy ukážou, co je nová Octavia skutečně zač, nyní se zdá být tou nejvyspělejší Škodou v historii značky.


































Při focení nové Škody Octavia jsme se zaměřili právě na prvky, jimiž se vůz liší od předchůdců či konkurence
Posloužit můžeme i oficiální fotogalerií, jenž pro změnu nejlépe mapuje designový posun. Samozřejmě směrem kupředu
Zdroje: Škoda Auto, Autoforum
Bleskovky
- Kamion plný aut dostal smyk na dálnici, po proražení svodidel se zasekl na hraně srázu
před 6 hodinami - Poškozený tovární prototyp se v provozu jen tak nevidí, je to samozvaný mistr světa
včera - Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
12.12.2019 - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019
Nejdiskutovanější články
- Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější
26.11.2019 (4) - Proč elektromobily dál mizerně fungují v zimním počasí? Část slabin nemá řešení
4.12.2019 (2) - Němci vyzkoušeli ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout
3.10.2019 (2) - Muž najel s Pagani Huayra za tři dny víc kilometrů než ostatní majitelé za rok dohromady
21.10.2019 (1) - Elektrické experimenty BMW definitivně končí, znamenají konec jedné éry
19.9.2019 (3) - Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník
20.11.2019 (1) - Trump vzal Kalifornii právo určovat tvrdší emisní limity, pro svět aut to může být spása
20.9.2019 (1) - Policejní Tesla Model S totálně selhala při pronásledování podezřelého
27.9.2019 (4) - Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem
19.10.2019 (1) - Test ukázal, že klíčový asistenční systém moderních aut je povětšinou úplně k ničemu
5.10.2019 (2)

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 16:09 - vonkreuz
- Detektory policejních radarů 15:16 - řidičBOB
- Benzínová čtyřkolka do milionu 15:10 - Stepan
- Politický koutek 15:10 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 11:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10:45 - Stepan
- Co právě teď posloucháte? 09:17 - vonkreuz
- Náhrada m135i 22:05 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 19:23 - 406 Coupe
- Autoservis - průměrná cena 17:52 - Strejcs
Autobazar
Škoda Octavia 1.2 TSI
r.v. 2014
260 000,- KčŠkoda Octavia 1.4 TSI
r.v. 2012
172 000,- KčŠkoda Octavia 1.4 TSI
r.v. 2015
380 000,- KčŠkoda Octavia RS 2.0 TSI
r.v. 2018
675 000,- KčŠkoda Octavia 1.4 TSI CNG
r.v. 2017
490 000,- KčŠkoda Octavia 1.4 TSI
r.v. 2009
140 000,- Kč