Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo
28.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru si s příchodem dá na čas, „trojku” vystřídá až po osmi letech. Nabídne toho ale citelně více, hlavně v případě prostoru.
Ještě než propukla kauza Dieselgate, koncern VW Group sliboval, že u svých aut podstatně zkrátí životní cykly. Vozy měly na trhu vydržet jen pět let a pokud by to tak skutečně bylo, pak bychom již od loňska znali podobu nové čtvrté generace Škody Octavia. Nicméně Němci byli přistiženi při podvodech s dieselovými motory, za což dostali nemalou pokutu a levně je nevyšla ani obří svolávací akce. Pětileté životní cykly tak rázem mířily do koše a automobilka se naopak rozhodla „ždímat” současné modely co možná nejdéle.
V případě Octavie to znamená, že s dnes už předloňským faceliftem vydrží na trhu ještě čtyři roky. Rázem tu tak máme skoro osmiletý cyklus, neboť nástupce má dorazit až v roce 2020. To není zrovna zítra, přesto si už nyní můžeme chystanou novinku prohlédnout na prvních špionážních fotkách pořízených poblíž rakouského Grossglockneru.
Nenechte se mýlit vzhledem, jde o tzv. mulu, takže karoserie prototypu patří ještě stávající generaci. Stačí ale pohled na podvozek, a rázem je vám jasné, že tohle není standardní Octavie. Zejména zadní kola jsou totiž utopena v podbězích a prahy či nárazník se pomalu dotýkají země. Mladoboleslavská automobilka totiž hodlá u čtvrté generace snížit výšku vozu, a proto tímto krokem simuluje snížení těžiště. Uvnitř se ovšem cestující dočkají většího prostoru, a to díky nárůstu všech ostatních rozměrů.
Už dříve jsme psali, že Octavia IV bude ještě výrazně větší a první špionážní záběry to přesně potvrzují. Podvozku současná karoserie očividně nestačí a některé části musely být upraveny. Až vůz dostane tu svou, praktičnost poletí dále vzhůru k nebesům. Nová Octavia Combi by totiž standardně při zadních sedadlech na svém místě měla pobrat do zavazadlového prostoru až 630 litrů, tedy o nějakých dvacet více než nyní. Za tím má stát prodloužení vozu na více než 4,7 metru, což je vlastně krok nezbytně nutný - Škoda totiž hodlá zároveň zvětšit i nové generace modelů Rapid a Fabia.
Na opačné části vozu, tedy v motorovém prostoru, se ale již mnoha výrazných změn u novinky dočkat nemáme. Základ nabídky bude znovu představovat litrový tříválec, nad něj se poté usadí 1,5litrový čtyřválec. Ten by měl zároveň dorazit nejspíše jak v mild hybridní, tak plug-in hybridní variantě. Octavia RS pak opětovně dostane přeplňovaný dvoulitr, v rámci dieselů má v nabídce přetrvat již čtyřválec 2,0 TDI. Ovšem ten nový, s až 204 koňmi.
Více informací dorazí nejpozději v příštím roce, kdy bude odhalena osmá generace Volkswagenu Golf. Ten bude stejně jako chystaný Seat Leon sdílet s českým vozem modulární platformu MQB, vůči současnému provedení ale samozřejmě již půjde o evoluční provedení. To se přitom pochlubí větším množství odlehčených materiálů, jenž budou suplovat kila přidaná oním hybridním systémem.
Čtvrtá generace Škody Octavia byla sice nachytána v hávu předchůdce, ten však už skrývá novou techniku. Mimo jiné podvozek, který je očividně větší
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 49 minutami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch