Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS dostane úplně jiný pohon, z dnešních motorů nenabídne nic
5.10.2018 | Petr Prokopec
V některých aspektech se nová generace Škody Octavia bude držet tradic, přinejmenším RS se jim ale značně vzdálí. Místo současných motorů na benzin a naftu nabídne hybrid.
Koncepční Škoda Vision RS, naživo odhalená na právě probíhajícím autosalonu v Paříži, je v první řadě předobrazem chystaného nástupce modelu Rapid. Se sériovou verzí se potkáme již za dva měsíce, plug-in hybridní ústrojí u toho však stoprocentně nebude. Automobilka jej u produkčních vozů nasadí až příští rok, přičemž jako první jej dostane Superb. Půjde však jen o první vlaštovku z velkého hejna.
Vision RS totiž nemalou měrou odkazuje také na příští sportovní deriváty značky, u kterých evidentně můžeme s kombinací spalovacího ústrojí a elektromotoru počítat. A prvním pánem na holení se má stát příští Škoda Octavia RS. Ta by měla dorazit v roce 2021, tedy nějakých dvanáct měsíců po odhalení základních variant čtvrté generace. A podle všeho by v nabídce měla doplnit ryze benzinové i dieselové provedení.
„Octavia je dobrou možností, zvláště pak ve verzi RS - jde o dobrý mix mezi ekonomickým provozem a výkonem. Pokud jezdíte do práce a máte to méně než 70 kilometrů, můžete každý den jezdit čistě na elektřinu. A když o víkendech zatoužíte po nějaké té zábavě, máte k dispozici model RS. To zní opravdu dobře,“ nechal se slyšet Christian Strube, šéf vývoje mladoboleslavské automobilky.
Je ale samozřejmě zásadní, jaké ústrojí by hybridní Octavia RS dostala pod kapotu, neboť to z Visionu RS se dostačujícím být nejeví. Kombinace benzinové přeplňované jedna-pětky a elektromotoru sice dává k dobru 245 koní, čímž je vyrovnána dosud nejsilnější benzinová Octavia RS245. Ta ovšem zvládla stovku za 6,6 sekundy, zatímco koncept je o pět desetin pomalejší. V případě maximální rychlosti se pak bavíme o zhoršení o desítky kilometrů v hodně.
Aby tedy budoucí sportovní derivát opět posunul laťku o trochu výše, bude nejspíše v jeho případě ústrojí vyšponováno o trochu výše. Však přeplňovaný benzinový dvoulitr dnes u modelu Superbu nabízí 280 koní, VW z něj pak doluje i přes tři sta. A vedle takového potenciálu by se hybrid s jedna-pětkou jevil jako chudý příbuzný.
Jakkoliv se vám ovšem myšlenka na Škodu Octavia RS PHEV nemusí líbit, na stále větší elektrifikaci si u mladoboleslavské automobilky budete muset zvyknout. Jak jsme zmínili již v úvodu, příští rok dorazí plug-in hybridní Superb, který podle Strubeho dostane „víceméně totéž“ pohonné ústrojí, jež pohání Vision RS, tedy elektromotor a jedna-pětku TSI Evo.
To je stěžejní informace, neboť dosud veškeré zprávy naznačovaly, že VW Passat GTE, se kterým má hybridní Superb sdílet techniku, zůstane u dosavadní jedna-čtyřky. Bylo to poněkud překvapivé, neboť koncern daný motor již poslal do důchodu, nicméně jeho zachování u hybridního ústrojí mohlo být jedinou anomálií. Jak je ale vidno, nedojde na ni.
Plug-in hybridní ovšem bude i standardní Octavia, ačkoliv ne v základním provedení u té můžeme počítat s nižším výkonem než u pařížského konceptu. Mimo to Škoda chystá i plně elektrické RS, které bude založené na novém „bezemisním“ SUV. To dorazí v roce 2020, sportovní varianta pak bude mít zhruba čtyřiadvacet měsíců zpoždění.
Zajímavé je, že podle šéfa značky Bernharda Maiera dorazí elektrická novinka ve dvou karosářských verzích. První „se velikostí přiblíží Kodiaqu se všemi výhodami elektrického vozu, druhá půjde cestou emotivnějšího designu“. Dá se předpokládat, že právě toto provedení ozdobí legendární emblém vyvedený nově v červeném.
Čtvrtá generace Škody Octavia dorazí v roce 2020, její podobu naznačilo už několik neoficiálních ilustrací. Rok poté pak můžeme čekat provedení RS...
...které má převzít techniku konceptu Vision RS odhaleného letos v Paříži. Výkon hybridního ústrojí však bude muset být navýšen
Zdroje: Autocar, L'Automobile, Auto Bild, Auto Express
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 34 minutami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 2 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 3 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva