Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS má dorazit jen jako diesel, s ničím dalším se příští rok nepočítá
4.12.2019 | Petr Miler
Dosavadní Škoda Octavia RS byla velmi povedeným autem, verze s motorem 2,0 TSI ale dieselové alternativy jasně zastiňovala. V tomto kontextu překvapí, že v nové generaci má dostat přednost nafta.
Nová Škoda je venku už skoro měsíc a nedávno odhalila i své ceny. Ty jsou skromné asi jako Muhammad Ali, tedy vůbec - základní provedení vozu v tuto chvíli startuje výše, než bylo možné ještě před pár léty pořídit verzi RS. Pravda, je to kombík a úplný základ teprve dorazí, přesto je to pro image Octavie coby dostupného vozu docela nepříjemná okolnost.
Dnes ale nebudeme mluvit o současném ani budoucím základu, ale právě verzi RS. Ta měla podle dosavadních informací dorazit v dosud nejširším spektru variant a lidé z automobilky se po premiéře dušovali, že dokonce udrží v nabídce i manuální převodovku, která je nyní nedostupná už pro jakýkoli výkonnější motor standardního provedení. Kolegové z německého Auto Bildu ale s odvoláním na své zdroje v automobilce nyní tvrdí něco jiného.
Podle nich přijde nové RS podle plánu už v roce 2020, počítat ale nemáme s jinou než dieselovou variantou. Protože už výchozí model nabídne diesel 2,0 TDI s 200 koňmi, bude muset RS zamířit výše a přijít s dvakrát přeplňovanou variantou o výkonu 240 koní. Jinými slovy, má nabídnout tutéž techniku jako Kodiaq RS, tedy pravděpodobně i pohon všech kol a automatickou převodovku jako standard.
Pokud dosud byla řeč o velmi široké nabídce čítající benzin i diesel, pohony 4x2 i 4x4 a automaty i manuály, je to hodně velká čára přes rozpočet. Němci říkají, že příchod dalších verzí není vyloučen, příští rok ale má dorazit jen onen diesel a doplnění nabídky o ostatní provedení je zatím nejisté - může na něj dojít, ale nemusí. Důvody neuvádí, dá se ale očekávat, že koncern VW nyní (jako skoro všichni) obrací každou korunu a nabízet chce pouze modely, na kterých vydělá nejvíce.
Z ekonomického pohledu proč ne, z pohledu zákazníka je taková možnost o poznání horší. A byť vidina 240koňového dieselu v Octavii nezní špatně, zrovna tento motor se v RS zatím moc neosvědčil...
Škoda Octavia IV je zatím venku jen v běžných verzích, v příštím roce ale má dorazit i RS. Ovšem jen dieselové a s nejasnými vyhlídkami pro další varianty do budoucna
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera