Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia se do detailu ukázala na ilustracích, má být citelně luxusnější
12.4.2019 | Petr Prokopec
Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru na pohled připomene Scalu, překonat ji ale chce ve všem. Má být nejen prostornější, ale také luxusnější na pohled i dotek.
Před několika málo dny Škoda představila nový paket Dynamic Plus, se kterým bude možné objednat model Octavia. Za 40 900 Kč dostanete k dispozici balíček několika především kosmetických doplňků, které z liftbacku či kombíku snadno udělají dynamičtěji působící sportovní derivát. Tak tomu však je skutečně jen na oko, pod kapotu si totiž klidně můžete poručit i litrový tříválcový agregát. Tedy poloviční jednotku, než jakou disponuje pravověrné RS, navíc i s méně než polovičním výkonem.
Proč o tom ale znovumluvíme? Především kvůli čtvrté generaci mladoboleslavského vozu, kterou opravdu nemá smysl vyhlížet se zatajeným dechem. Právě výše zmíněný paket je totiž jasný potvrzením skutečnosti, že nová Octavia letos v showroomech nebude. Jasno nakonec není ani v případě debutu, cože je přímo zodpovědný odklad, které se dočkal Volkswagen Golf osmé generace.
Němci mají v případě nové iterace kultovního vozu problémy s navyšováním konektivity, hatchback i kombík z Wolfsburgu totiž budou prvními vozy značky, které budou konstantně připojeny k internetu. Proto již oznámili, že Golf nebude naživo debutovat na autosalonu ve Frankfurtu, nýbrž o pár týdnů později během separátní show. To ovšem poněkud vylučuje, že by v hesenské metropoli měla mít premiéru česká novinka.
Nové informace navíc naznačují, že Octavia by měla dorazit v prvé řadě jen jako liftback, přičemž kombi se dočká ještě pozdějšího debutu. Původně přitom obě karosářské verze mělo dělit spíše jen pár dnů než několik týdnů, virtuálně přitom měly na fanoušky Škody vykouknout ještě během letních prázdnin. Tomu je ale nejspíše konec, stejně jako debutu ve Frankfurtu. Místo toho nejspíše i Octavii čeká samostatná prezentace.
Dá se pak předpokládat, že tak jako všechny předchozí generace bude i novinka citelně větší než vůz, který zakrátko zmizí z montážních linek. Nikoliv jen kvůli samotné obměně, ale i proto, že Škoda v mezičase uvedla na trh model Scala. Ten sice stojí na „podřadnější“ verzi platformy MQB (variantě A0), nicméně Škoda natáhla rozvor na 2,65 metru. Nástupce modelu Rapid se tedy Octavii a jejím 2 686 milimetrům velmi přiblížil.
Novinka proto stejně jako Golf dostane evoluční verzi základní architektury MQB, díky čemuž bude nabízet ještě více místa na zadních sedadlech než již poměrně velkorysá třetí generace. Počítat lze rovněž s tím, že zavazadelník pobere daleko více než 590 litrů u liftbacku, respektive 610 litrů u kombíku.
Minimálně o dva stupínky by pak Škoda chtěla pokročit v rámci vnímání vozu, proto mu dodá nejen prostornější, ale především luxusněji a solidněji působící kabinu. Zvenčí pak novinka najede na styl, ve kterém jsou vyvedeny poslední modely značky, zejména pak zmíněná Scala. Očekávat tedy lze ostře řezané rysy, které doplní tradiční logo automobilky již jen na přídi. Záď bude vyhrazena nápisu Škoda, který se natáhne mezi LEDkové lampy.
Nic bližšího již momentálně dodat nelze, snad kromě skutečnosti, že Octavia letos slaví šedesátiny, poprvé se totiž objevila již v roce 1959. Novinku bychom tedy v podstatě měli titulovat již jako pátou a nikoliv teprve čtvrtou generaci. Právě toto jubileum je přitom důvodem, proč chce Škoda svůj bestseller představí ještě letos. Zda, kdy a kde se tak stane, ale stále není jisté. Že ale vůz letos nezamíří do prodeje, jisté už je.
Škoda Octavia čtvrté novodobé generace se ukázala na nové neoficiální ilustraci...
...jenž vychází z fotek zakamuflovaných prototypů
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch