Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia se odhalí už docela brzy, na zahájení prodejů si ale počkáme
15.1.2019 | Petr Prokopec
Blíže, než si někteří myslí, je premiéra čtvrté generace mladoboleslavského bestselleru. To ale ještě neznamená, že bychom si ji bůhvíjak brzy mohli také odvézt domů, počkáme si ještě rok.
Není žádným tajemstvím, že Škoda chystá čtvrtou generaci svého bestselleru. Nová Octavia se již hezky dlouho prohání po světě, i když dosud jsme viděli jen muly vzešlé ze stávajícího provedení. S další testovací fází si značka dává pěkně na čas, či to tak alespoň vypadá. Premiéra se tedy nezdála být zrovna za humny, obvykle dobře informovaný britský magazín Auto Express ale říká, že nové Octavie se dočkáme zhruba v té době, kdy do prodeje zamíří Volkswagen Golf osmé generace.
V případě německé novinky již bylo potvrzeno červnové zahájení sériové výroby, prodej tedy odstartuje záhy poté. Octavia by tedy měla veřejně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, první odhalení můžeme očekávat ještě o několik týdnů dříve. Zajímavé přitom je, že premiéry se prakticky naráz dočkají verze liftback i kombi - během léta by měly být separátně odhaleny v rozmezí několika málo týdnů. Prodej však má odstartovat až na počátku roku 2020, tedy asi za dvanáct měsíců.
Suma sumárum, virtuální premiéra tu již může být za nějakého půl roku, na první exempláře si však zákazníci počkají déle než rok. Počítat přitom mohou s mnohem větším kusem auta, než je již tak velkorysé stávající provedení. Dáno je to především příchodem nové Škody Scala, která je sice jako hatchback při délce 4 362 milimetrů o zhruba 30 centimetrů kratší než Octavia, nicméně rozvorem 2 650 milimetrů ji skoro dorovnává, rozdíl je totiž jen třícentimetrový.
Novinka tedy naroste, i když více v rámci rozvoru než délky, kde by již začala okupovat teritorium Škody Superb. Té se ostatně chystaná Octavia bude blížit luxusem na palubě, stejně jako vzhledem. Minulostí se totiž stanou duální čelní světlomety, které přinesl facelift v roce 2016 a jenž velmi pravděpodobně zapříčinily odchod šéfdesignéra Jozefa Kabaně do BMW. Místo toho znovu dorazí jednolité bloky, ač ty se mají tvářit jako „čtyřoké“.
O zadních partiích se dosud příliš nemluvilo, nicméně díky modelům Scala a Kodiaq GT víme, že pro Škodu se novým poznávacím znamením stal nápis na zádi nahrazující dosavadní logo. Této strategii Octavia nejspíše zůstane věrna, zvláště pokud značka opravdu touží po posunu na vyšší patra trhu. Momentálně totiž tento prvek - tedy nahrazení loga názvem automobilky - skutečně působí luxusněji.
Opomenuta samozřejmě nebude ani praktičnost, s očekávaným protažením rozvoru je totiž spojen nárůst místa na předních i zadních sedadlech. A jelikož přes výše zmíněné dojde i na jisté prodloužení, bude překonáno stávajících 590 litrů, respektive 610 litrů, jen liftback a kombík nabízejí ve standardu. Počítat můžeme s dvojitou podlahou zavazadelníku, u vrcholných úrovní výbavy pak jistojistě dorazí elektrické zavírání „kopancem“ pod nárazník.
V motorovém prostoru lze s ohledem na koncernové spříznění očekávat víceméně tytéž pohonné jednotky, jaké dostane nový Golf. Dorazí tedy litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec, stejně jako si lze vsadit na dvoulitrový benzinový i dieselový agregát, přičemž by ve většině případů měly být vybaveny mikrohybridním systémem, bez něhož už si po roce 2020 vystačí v prodeji málokterý nový vůz.
Ve druhé fázi dorazí i plug-in hybridní provedení, přičemž „plně hybridní” verze by se měla dočkat rovněž Octavia RS. Nejnovější informace však naznačují, že půjde jen o jedno ze tří provedení sportovního derivátu - stejně jako dříve by totiž měl znovu dorazit i ryze benzinový a dieselový model. Zda ale skutečně zamíří v roce 2021 do prodeje, to zatím nebylo potvrzeno.
Čtvrtá generace Škody Octavia se již ukázala na řadě neoficiálních ilustrací...
...jenž vychází ze snímků špionážních fotografů. Ti zachytili stávající provedení s novou čelní maskou
Stejně jako v případě Škody Scala pak bude i u nové Octavie studnicí mnoha designových nápadů koncept Vision RS
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 4 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 6 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 7 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 9 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999