Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia se ukázala na prvních obrázcích ve verzi, která dorazí jako druhá
17.10.2019 | Petr Prokopec
Poněkud překvapivý postup zvolila česká automobilka v případě odhalování nové generace Škody Octavia. Ačkoli už delší dobu víme, že jako první vytáhne kombík, oficiálními ilustracemi láká na liftback.
Mladoboleslavská automobilka se již pilně připravuje na odhalení nové generace svého nejdůležitějšího modelu. Čtvrté moderní pokračování příběhu jménem Škoda Octavia spatří světlo světa 11. listopadu, přičemž již bylo potvrzeno, že jako první dorazí kombík. To je sice strategie poměrně neobvyklá, nicméně smysl dává. Jen o pár dní dříve totiž bude odhalen spřízněný VW Golf osmé generace, v jehož případě se pro změnu zpočátku počítá jen s hatchbackem. Oba vozy tak budou mít trh více rozdělený a nepolezou si tolik do zelí. Jakkoliv je třeba dodat, že v obou případech se později dočkáme rozšíření nabídky.
Ve světle těchto skutečností je překvapivé, že Škoda nám momentálně na prvních oficiálních ilustracích představuje liftback. Tedy tu karosářskou verzi, jíž bychom se měli dočkat až v příštím roce. Je tedy možné, že v Mladé Boleslavi nakonec změnily plány? S tím až tak moc nepočítáme, ostatně i záběry špionážních fotografů ukazovaly vždy pouze praktičtější provedení, nikoliv to, které bude tím elegantnějším. Na ilustracích totiž liftback působí spíše dojmem čtyřdveřového kupé.
Dá se ovšem předpokládat, že v tomto ohledu zdání opravdu klame. Zdroje zevnitř automobilky již potvrdily, že pokud budete stát na boku nové Octavie, ani si pořádně nevšimnete, že jde o čtvrtou a nikoliv o třetí generaci. Novinky tedy budou spojené hlavně s čelními a zadními partiemi, nikoliv však třeba se sklonem střechy. V tomto ohledu má český bestseller stále hrát hlavně na praktickou strunu, soustředit se tedy bude hlavně na dostatek místa pro hlavu na zadních sedadlech.
Nicméně i přesto bychom se nakonec působivějšího zevnějšku dočkat měli, neboť vůz nadále počítá s rozvorem 2,69 metru, ovšem do délky se natáhl na 4,69 metru. Zároveň tu máme úzkou a širokou čelní masku, na níž navazují trojúhelníkové světlomety, jejichž tvar je někde mezi Scalou a Superbem. Prvním zmíněným vozem se pak Octavia nechala inspirovat také v případě koncových lamp, mezi které se již nenastěhuje logo značky, nýbrž nápis Škoda dle nejnovější módy.
Výsledkem těchto změn jednak není kontroverze jako u aktuálně nabízeného „čtyřokého“ faceliftu. Zároveň tu ovšem máme dynamicky laděný zevnějšek, díky kterému by se nová Octavia mohla prosadit i u lidí, kteří ji momentálně shledávají až příliš designově nevýraznou. Vše ale samozřejmě bude záviset na tom, kterak reálné provedení naplní očekávání, která po odhalení oficiálních ilustrací zákonitě musí přijít.
Více si řekneme nejpozději za necelý měsíc, kdy dojde na odhalení novinky. Jakkoliv se dá očekávat, že Škoda nás v mezičase ještě nějakými střípky informací obdaří. Aktuálně tak jen dodáme, že zatímco letos dostane prostor pouze kombík, příští rok by kromě liftbacku mělo dorazit také provedení RS a plug-in hybridní verze. Ta přitom již nemá s elektromotorem párovat jedna-čtyřku, ale jedna-pětku.
Nová Škoda Octavia se na prvních oficiálních ilustracích překvapivě ukázala jako liftback...
...přestože dosud jsme u testovacích prototypů měli tu čest pouze s kombíkem
Zdroje: Škoda Auto, Archiv Autoforum
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 7 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
včera - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
včera