Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia výrazně jinak vypadat nebude, jako první dorazí český favorit
18.9.2019 | Petr Prokopec
Už je jasné, proč koncern VW povolil premiéru rivalů od Škody a Volkswagenu tak krátce po sobě. Auta si totiž vlastně přímo konkurovat nebudou, Octavia dorazí nejprve jako kombík, Golf jako hatchback.
Není žádným tajemstvím, že Škoda Octavia je pro Volkswagen Golf vážnou konkurencí. Docela jsme se proto divili, že koncernové vedení schválilo premiéry nových generací velmi krátce po sobě. Německý vůz se totiž ukáže už za pár dnů, ten český pak jen s několikatýdenním zpožděním. Podobný rozestup se pak bude týkat i zahájení prodeje, třebaže VW stihne ještě letošní rok a Škoda až ten příští. Takto by mohlo dojít na ohrožení registrací pozice osmé generace celoevropského bestselleru, VW ale zjevně ví, co dělá.
Jak jsme si mohli všimnout už na snímcích špionážních fotografů, Octavia se na silnicích promenáduje zejména jako kombík, zatímco Golf byl načapán s karoserií hatchbacku. Právě to má odpovídat postupu, dle kterého budou na trh přivedeny různé karosářské varianty, které si nejdou po krku. Volkswagen by totiž měl být zpočátku k mání pouze v méně praktickém provedení, zatímco Škoda bude pro změnu sázet na své tradiční hodnoty a jako první bude prodávat kombi, Čechy favorizované provedení. Liftback by pak měl dorazit do showroomů až někdy na konci prvního čtvrtletí 2020.
Jsou to zatím neoficiální informace od německých kolegů, smysl ale dávají - VW jako koncern by tímto způsobem nečelil postupné ztrátě zájmu, ale naopak by touhy zákazníků postupně navyšoval. Ať ovšem již situace dopadne jakkoliv, jistý je posun do vyšších sfér, jaký Octavia hodlá učinit. Stejně jako Golf se totiž dočká evoluční verze platformy MQB, v jejímž případě bude natažen hlavně rozvor. Uvnitř tedy česká novinka nabídne více prostoru než kdy dříve, hlavně na zadních sedadlech.
Kromě více místa se dočkáme také kvalitnějších plastů, digitálního přístrojového štítu či nové generace multimédií, které doplní až 10,25palcový centrální dotykový displej. Otazníky se pak vznáší okolo konektivity, neboť Golf bude jako jeden z prvních koncernových vozů konstantně připojen k internetu. Něčeho takového se Octavia nejspíše zpočátku nedočká, zákazníci tedy mohou počítat maximálně s vyšším počtem aplikací, nikoliv však s vlastním Škoda ID profilem, který by schraňoval veškerá data.
Kde ovšem již na opětovnou shodu dojde, to je motorový prostor. Octavia totiž rovněž vsadí na litrový tříválec a 1,5litrový a dvoulitrový čtyřválec, který navíc dorazí v benzinovém i dieselovém provedení. Řada variant přitom bude k dispozici se 48voltovým elektrickým systémem jako mild hybrid, nabídku ovšem rozšíří taktéž plug-in hybridní verze párující přeplňovanou jedna-čtyřku s elektromotorem. Výkony přitom agregáty pokryjí škálu od 110 do 250 koní.
Zmínit již můžeme pouze venkovní design, hlavně v souvislosti s novými neoficiálními ilustracemi. Ty vychází z posledních špionážních snímků a dle nás poměrně hodně odpovídají realitě, která nakonec opravdu není až tak diametrálně odlišná od současného provedení. Spíše se zdá, jako kdyby Škoda na „tělo“ staré generace naroubovala novou tvář a pozadí. Pryč jsou tedy kontroverzní dvojitá čelní světla, spuštění čelní masky níže než dosud však vůz se stará o asi nejvĚtší vizuální proměnu.
I proto Škoda nejspíše světlomety navázala přímo na rámeček masky, která se navíc dočkala zúžení - vůz totiž tyto kroky dělají opticky daleko širším. Vůči zadním partiím ale nelze vznést mnoho křivých slovo, spíše než na Škodu totiž poukazují na příbuznost s Audi. Výslednému dojmu napomáhá i odstranění loga a nahrazení nápisem, což je pro designové oddělení značky aktuálně běžná praxe. Nyní tedy nezbývá nic jiného než čekat, až si vše prohlédneme i v reálu, dlouho to trvat nebude.
Nová Škoda Octavia se ukázala na neoficiálních ilustracích, do prodeje má nejprve dorazit ve verzi Combi
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva