Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Yeti 2017 poprvé nafocena, v bizarním převleku. Viděli jsme ji i bez něj
17.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace českého SUV bude dvojčetem Seatu Ateca, jakkoliv to nové snímky příliš nenaznačují. Také ji jako první vůz značky čeká WLTP.
Letošní rok sice sotva pořádně začal, mladoboleslavská automobilka ale i tak stihla vyrukovat s řadou novinek. Škoda Kodiaq dostala nové verze Scout a Sportline, seznámili jsme se i s Octavií RS 245 a na vlastní kůži vyzkoušet faceliftovanou Octavii jako takovou. Ve všech případech jde ovšem o novinky související s loňskými premiérami. Opravdu novým modelem bude druhá generace Škody Yeti, která by se měla ukázat na podzim na autosalonu ve Frankfurtu.
S virtuální premiérou, a nejspíše i slavnostním živým debutem ve stylu loňské berlínské show, kde se představil již zmiňovaný Kodiaq, lze počítat o pár týdnů dříve. Prodej má odstartovat na sklonku roku, kdy Yeti zamíří do showroomů s benzinovými a dieselovými motory. První zmíněné mají výkony pokrýt pásmo od 125 do 180 koní, druhé pak od 115 do 190 koní.
Pokud vám daná čísla něco říkají, je vaše tušení naprosto správné. Yeti je sesterským modelem Seatu Ateca, o jehož výrobu se ostatně Škoda stará. Čekat lze tedy i platformu MQB či zhruba 4,5metrovou délku, obdobný bude vzhled. Nové snímky vozu pořízené v Číně to ale rozhodně nenaznačují, Yeti na nich připomíná spíše asijské SUV značky Geely.
Rovnou vám řekneme, že Škoda klame tělem zcela záměrně a skutečné detaily zakryla množstvím kamufláže zpod níž jen vykukují typické části modelů české značky jako světla či zpětná zrcátka. Přímo takto nový Yeti pochopitelně vypadat nebude.
Mohli jsme jej totiž už krátce spatřit a i když fotit nebylo možné, jeho obraz vám slovem vykreslit můžeme. Oproti očekávání totiž Yeti nebude vypadat jako zmenšený Kodiaq a také od jeho španělské sestry jej snadno odlišíte. Ve skutečnosti je jeho design kombinací prvků, které známe z jiných modelů.
Na přídi samozřejmě budou dvojité čelní světlomety, které zavedl Jozef Kabaň. Nemusíte se bát podobného chaosu jako u nové Octavie, u Yeti je přídavné světlo umístěno pod hlavním světlometem. Na druhou stranu, kvůli tvaru přídavného světla nejde o tak elegantní uspořádání, jako u Kodiaqu - spodní světlo je obdelníkové a na první pohled připomene trochu zmenšený blinkr z původního žigulíka. Záď vozu byla inspirována Superbem kombi, jen s tím rozdílem, že horní linie světel je vodorovná a současně nejsou světla tolik natažena do boků.
Bližší informace můžeme čekat v následujících měsících, stejně jako více odhalené testovací prototypy. Aktuálně tak jen dodáme, že nové Yeti bude vůbec prvním modelem značky, který bude homologován dle nové měřicí procedury WLTP. Ta bude totiž uvedena v platnost letos v září, tedy ve stejné době, kdy se druhá generace „sněžného muže“ ukáže.
Na rozdíl od většího SUV pak nemáme očekávat plug-in hybridní či dokonce ryze elektrickou variantu, nicméně jako tzv. Mildhybrid by nový Yeti dorazit měl. Jeho elektromotor o maximálním výkonu 10 kW však nebude sloužit k čistě „bezemisnímu“ pohonu, nýbrž pouze napomůže spalovací jednotce v akceleraci.
Nová Škoda Yeti byla nafocena v Číně. Díky nemalému maskování jako dvojče Seatu Ateca rozhodně nevypadá, jeho reálnou podobu vám lépe popíšeme slovy
Pro představu - tato ilustrace nemá k realitě zase tak daleko. Přesná ale není
Foto: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch