Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Camry dostala překvapvě agresivní vzhled, neurazila by ani u nás
10.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Toyoty nejsou známé zrovna výrazným designem, osmá generace klíčového sedanu značky ale výrazná je. Na poměry Toyoty zcela nepochybně.
Toyota Camry je nejlépe prodávaným sedanem Ameriky. Proto si japonská automobilka dala na osmé generaci jaksepatří záležet a vyrukovala s vozem, který dostal agresivní design a bezpočet technologických inovací. Ty jej mají i nadále udržet na špici zájmu, což nejspíše nebude tak těžké. Ačkoliv lze vzhled označit za evoluční, na poměry Toyoty je to ve srovnání se stávajícím provedením malá revoluce a nebojíme se říci, že takto stylizované auto by nemohlo urazit ani zmlsané Evropany.
Vůz je postaven na modulární platformě TNGA, což Camry přineslo nárůst rozvoru o 50,8 milimetru. Celkově pak novince naměříme 4 589 mm na délku a 1 440 mm na výšku, střešní linie tedy pro změnu poklesla o 25 mm. Výška kapoty je pak nižší dokonce o 38 mm, což vše napomáhá dynamickému postoji. Ten přitom mají umocnit zcela nové pohonné jednotky.
Camry dostane trojici agregátů, ani jeden ale nepočítá s přeplňováním. V nabídce budou atmosférický 3,5litrový šestiválec se vstřikováním D-4S a 2,5litrový čtyřválec. Oba motory doplňuje osmistupňový automat, dále pak v nabídce figuruje ještě převodovka CVT. Ta je ovšem již spojena s novým hybridem, který staví na 2,5litrovém agregátu.
Podrobná technická data zatím zůstávají tajemstvím, nicméně Toyota počítá s tím, že Camry Hybrid bude nejúspornějším vozem v daném segmentu. Překonat má přitom i Hondu Accord, která si bere 4,8 litru ve městě a 5 litrů na dálnici. Počítat tedy můžeme se zhruba 4,7litrovým průměrem, který navíc vychází z reálnější certifikace EPA, nikoliv z cyklu NEDC.
Déle ale již nemá smysl o hnacím ústrojí spekulovat, Toyota nám jej ostatně dozajista v příštích měsících představí oficiálně a do detailu. Přesuneme se proto do kabiny, která má působit mnohem hodnotněji. Máme tu tedy měkčené plasty či ergonomičtější sedadla. K tomu přišla trojice displejů (7palcový v přístrojovém štítu, 8palcový centrální a 10palcový HUD).
Dále lze zmínit rozsáhlý výčet asistenčních systémů, mezi nimiž nechybí přednárazový zahrnující také detekci chodců. S autonomními brzdami je možné počítat již ve standardu, stejně jako s adaptivním tempomatem, monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, automatickém přepínání světel a deseti airbagy. Vše pak završuje tužší konstrukce daná užitím vysokopevnostní oceli.
Ve Státech bude nová Toyota Camry k dispozici ve čtyřech základních úrovních výbavy LE, XLE, SE a XSE, přičemž druhé dvě zmíněné lze doplnit paketem Sport. Ten zahrnuje černě lakovaná 19palcová kola, agresivnější nárazníky či náznak difuzoru a zadního spoileru. Více informací dorazí před letním zahájením prodeje, o příchodu do Evropy se zatím nemluví.
Nová Toyota Camry se ukázala na živých...
Kromě základu si můžeme ukázat také závodní model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry