Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Camry dostala překvapvě agresivní vzhled, neurazila by ani u nás
10.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Toyoty nejsou známé zrovna výrazným designem, osmá generace klíčového sedanu značky ale výrazná je. Na poměry Toyoty zcela nepochybně.
Toyota Camry je nejlépe prodávaným sedanem Ameriky. Proto si japonská automobilka dala na osmé generaci jaksepatří záležet a vyrukovala s vozem, který dostal agresivní design a bezpočet technologických inovací. Ty jej mají i nadále udržet na špici zájmu, což nejspíše nebude tak těžké. Ačkoliv lze vzhled označit za evoluční, na poměry Toyoty je to ve srovnání se stávajícím provedením malá revoluce a nebojíme se říci, že takto stylizované auto by nemohlo urazit ani zmlsané Evropany.
Vůz je postaven na modulární platformě TNGA, což Camry přineslo nárůst rozvoru o 50,8 milimetru. Celkově pak novince naměříme 4 589 mm na délku a 1 440 mm na výšku, střešní linie tedy pro změnu poklesla o 25 mm. Výška kapoty je pak nižší dokonce o 38 mm, což vše napomáhá dynamickému postoji. Ten přitom mají umocnit zcela nové pohonné jednotky.
Camry dostane trojici agregátů, ani jeden ale nepočítá s přeplňováním. V nabídce budou atmosférický 3,5litrový šestiválec se vstřikováním D-4S a 2,5litrový čtyřválec. Oba motory doplňuje osmistupňový automat, dále pak v nabídce figuruje ještě převodovka CVT. Ta je ovšem již spojena s novým hybridem, který staví na 2,5litrovém agregátu.
Podrobná technická data zatím zůstávají tajemstvím, nicméně Toyota počítá s tím, že Camry Hybrid bude nejúspornějším vozem v daném segmentu. Překonat má přitom i Hondu Accord, která si bere 4,8 litru ve městě a 5 litrů na dálnici. Počítat tedy můžeme se zhruba 4,7litrovým průměrem, který navíc vychází z reálnější certifikace EPA, nikoliv z cyklu NEDC.
Déle ale již nemá smysl o hnacím ústrojí spekulovat, Toyota nám jej ostatně dozajista v příštích měsících představí oficiálně a do detailu. Přesuneme se proto do kabiny, která má působit mnohem hodnotněji. Máme tu tedy měkčené plasty či ergonomičtější sedadla. K tomu přišla trojice displejů (7palcový v přístrojovém štítu, 8palcový centrální a 10palcový HUD).
Dále lze zmínit rozsáhlý výčet asistenčních systémů, mezi nimiž nechybí přednárazový zahrnující také detekci chodců. S autonomními brzdami je možné počítat již ve standardu, stejně jako s adaptivním tempomatem, monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, automatickém přepínání světel a deseti airbagy. Vše pak završuje tužší konstrukce daná užitím vysokopevnostní oceli.
Ve Státech bude nová Toyota Camry k dispozici ve čtyřech základních úrovních výbavy LE, XLE, SE a XSE, přičemž druhé dvě zmíněné lze doplnit paketem Sport. Ten zahrnuje černě lakovaná 19palcová kola, agresivnější nárazníky či náznak difuzoru a zadního spoileru. Více informací dorazí před letním zahájením prodeje, o příchodu do Evropy se zatím nemluví.
Nová Toyota Camry se ukázala na živých...
Kromě základu si můžeme ukázat také závodní model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva