Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Supra poprvé nafocena ve své kůži, vypadá podstatně lépe
29.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce japonské legendy bude mít nakonec ke konceptu FT-1 mnohem blíže, než se zprvu zdálo. Pod kapotu pak nejspíše zamíří šestiválec od BMW.
O nové generaci Toyoty Supra se mluví již hezkých pár let. Až donedávna však vesměs zůstávalo u řečí, a to i přes oficiální oznámení o spolupráci s BMW, která se právě tohoto sporťáku měla týkat. Teprve na počátku září jsme dostali do rukou hmatatelný důkaz návratu legendy. Nová Supra byla nafocena jako vývojový prototyp. Ten sice halila značná kamufláž a sama automobilka nám výslovně nic nepotvrdila, nicméně pochybnosti zmizely.
Znovu se však objevily v následujících týdnech, kdy světlo světa spatřilo značné množství neoficiálních ilustrací. Ty japonské kupé neukazovaly zrovna v lichotivém světle a my byli vlastně i rádi, že Toyota prozatím nepotvrdila, zda její chystané kupé bude skutečně pojmenováno Supra. Ochrannou známku na toto označení však automobilka na počátku letošního roku obnovila, a to jak pro Evropu, tak pro Spojené státy.
Aktuálně tu pak máme novou sadu špionážních fotek, která již beze sporu ukazuje vůz ve své „vlastní kůži“. Kreslíři se tedy mohou pustit znovu do práce, neboť všechny jejich předchozí práce byly zcela mimo. Vůz nebude vypadat tak mdle, ale naopak toho převezme z konceptu FT-1 mnohem více, než se čekalo. Podstatné je přitom zachování zadního spoileru ve tvaru kachního ocasu.
Kromě toho se kupé pochlubí centrální čelní maskou, pod kterou se rýsují tři výrazné vzduchové otvory. Dále je zřetelná střecha typu „double bubble“ či krátké převisy na obou stranách vozu. Díky nim nová Supra vypadá opravdu kompaktně, přestože v hierarchii Toyoty zamíří nad model GT 86. S tímto modelem jej přitom pojí usazení mohutné koncovky výfuku na obě strany zadního nárazníku, nad nimi se pak objeví úzká světla.
Spřízněné BMW Z4 by mělo dorazit jako roadster s plátěnou střechou, Supra má být striktně nabízena pouze jako kupé. Spolupráce mezi značkami je přitom omezena pouze vývojem šasí, pohonné ústrojí se tedy v obou případech může lišit. I když nejspíše jen nepatrně, neboť Toyota má v současné době ve svém portfoliu pouze vidlicový šestiválec, nikoliv řadový.
Základ agregátu tedy bude pocházet od BMW, japonská automobilka jej ale následně ještě poladí a především spojí se dvěma elektromotory, z nichž každý dostane na starosti jednu nápravu. Benzinový motor pak bude roztáčet pouze zadní kola, a sice skrze zcela novou dvouspojkovou převodovku, jež nahradí automat CVT, který jinak hybridy značky používají.
Příchod benzin-elektrického pohonného ústrojí přitom nepřímo potvrdil prezident evropského zastoupení značky Johan van Zyl, dle kterého se máme v budoucnu takové kombinace dočkat i ve sportovním segmentu. „V nabídce Lexusu již takové modely máme. V případě Toyoty si pak myslím, že pokud existují hybridní závodní speciály série WEC, pak mohou existovat i silniční vozy.“
Jinými slovy tedy „není pochyb, že v delším časovém horizontu zde bude opravdový sportovní model Toyoty, který bude užívat elektrifikaci“. Nová Supra tedy vzejde z technologií užívaných závoďáky série Le Mans, přičemž jako taková využije regenerativní brzdění. Energie bude skladována v lithium-iontových bateriích a nejspíše umožní i „bezemisní“ pohyb.
Vše má rámovat hmotnost nižší než 1 400 kg, ke které chce Toyota dojít hlavně díky zkušenostem BMW s karbonem. U mnichovského roadsteru lze počítat s ještě nižší hmotností, neboť základní verze mají užívat čtyřválec. Mimo to by ovšem také Z4 mělo dorazit ve verzi plug-in hybrid, ovšem i to bude lehčí než Toyota, a to s ohledem na kratší venkovní rozměry.
Ve finále lze jen dodat, že BMW přijde se svou novinkou o pár měsíců dříve, a to nejspíše na konci příštího roku. Pátá generace Toyoty Supra by tedy nejspíše mohla debutovat v lednu 2018 na autosalonu v Detroitu.
Nová sada špionážních fotek ukazuje chystanou Toyotu Supra v mnohem lichotivějším světle než předchozí záběry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova