Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Supra se ukáže příští měsíc, techniku už teď odhalil únik
13.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod jednoho z nejočekávanějších japonských aut posledních let je na spadnutí. Toyota zatím ukázala jen jeho část, i o zbytku vám ale umíme říct mnohé.
O návratu Toyoty Supra se mluví již několik let. Nejspíše pro vás tedy nebude tajemstvím, že japonská automobilka kvůli snižování nákladů přistoupila ke spolupráci s BMW. To byla asi jediná cesta, jak sporťák ze země vycházejícího slunce opět přivést mezi živé, stejně jako bychom bez toho mohli zapomenout na novou generaci Z4. Obou těchto ikon se ale díky spolupráci značek dočkáme.
Německý vůz jsme viděli již loni, kdy se ukázal ve formě konceptu. Sériová verze pak byla očekávána v Detroitu, nakonec však na autosalon nedorazila. Můžeme se tedy jen ptát, zda ji očekávat v Ženevě. Spíše však počítáme s ještě pozdější premiérou, a to kvůli Toyotě. Japonská automobilka totiž momentálně potvrdila, že na výstaviště Palexpo dorazí právě nová Supra. Není tak příliš pravděpodobné, že by se oba kohouti ukázali na témže smetišti.
I japonský vůz velmi pravděpodobně vykoukne na světlo světa nejprve jako koncept, než značka vyrukuje s produkčním modelem. Tak to alespoň naznačuje první zveřejněný snímek kupé. Zcela jasně patrné je na něm totiž mohutné zadní křídlo, které se u vývojových prototypů neobjevovalo. Supra tak nejspíše dorazí jen jako „designová studie“, jejíž dekorační prvky by posléze mohly vést ke vzniku dynamičtějšího paketu.
Uvidíme tedy v Ženevě, jaké konkrétní záměry Japonci mají. Jistotou je tak aktuálně jen to, že Toyota bude vyrábět pouze kupé, BMW zase jen roadster. Oba vozy ale budou stát na stejné platformě. A co je možná překvapivé, výrazně lišit se nebudou ani pohonnými jednotkami, jak alespoň naznačují informace magazínu Best Car, jehož březnové číslo před pár dny vyšlo.
Nová Supra by tedy ve svém alespoň prozatímním vrcholném provedení měla disponovat přeplňovaným řadovým šestiválcem. Ten se staral i o pohon předchozí generace, až potud je tedy vše v pořádku. Nicméně pohled na třílitrový objem či výkon 340 koní jasně naznačuje, že jde o pohonnou jednotku BMW. Spárována pak bude pouze s osmistupňovým automatem, jenž rovněž pochází z mnichovských skladů.
Jakkoliv tedy bylo jasné, že nová Toyota Supra je spřízněna a chystaným BMW Z4, spekulovalo se to tom, že pod kapotou se budou tato dvě auta výrazně lišit. Vypadá to, že alespoň v první fázi tomu tak nebude. Kromě šestiválce přijdou i dvoulitrové čtyřválce, kdy základ pro Evropu nabídne 197 k, ve Spojených státech pak 252. Hybridní hnací ústrojí zasvěcené pouze Toyotě ale magazín nezmiňuje.
Čeho se naopak dočkat máme, to bude vrcholné německé provedení M40i, které sice taktéž dostane již zmíněný řadový šestiválec, ovšem jeho výkon bude navýšen na zhruba 380 koní. V rámci hierarchie tedy Supra bude postavena pod BMW, přičemž vůči roadsteru nemá být ani se čtyřválci nabízena s manuální převodovkou.
Můžeme pak již jen dodat, že šestiválcová Supra bude měřit 4 380 milimetrů na délku, 1 855 mm na šířku a 1 290 mm na výšku. Počítá také s rozvorem 2 470 mm (překvapivě kratším než u GT 86), litými sedmnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 225/50 vpředu a 255/45 vzadu či hmotností 1 496 kg. Očekávat tedy můžeme spíše zábavu při jízdě bokem než extrémní dynamiku v přímém směru.
Nová Toyota Supra se ukáže již v Ženevě, nejspíše ale jen jako „designová studie“
Čekejme vzhled blízký staršímu konceptu Toyoty jménem FT-1 Graphite
A díky magazínu Best Car již nyní víme, co lze u sériového provedení čekat pod kapotou
Zdroje: Toyota, VWVortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis