Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A3 2012 odhalilo svůj interiér
10.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi představí novou generaci modelu A3 až na autosalonu v Ženevě, do interiéru nás ale nechalo nahlédnout již nyní. A to bez větších okolků.
Naše pozornost se v posledních dnech soustředí hlavně na detroitský autosalon, kde se představilo až neobvykle velké množství nových automobilových modelů a konceptů. Zdá se být holým nerozumem pokoušet se v éteru prorazit s „nedetroitskými” novinkami, neboť logicky budou muset sdílet prostor se záplavou těch zbývajících, některým automobilkám se to ale zdá být jako dobrý nápad. Třeba Kia se dnes vytasila s první fotkou nového Cee'du, Opel ukázal novou Mokku a Toyota se přidala do party s odhalením Yarisu Hybrid. Lidem z Audi to zřejmě bylo líto, a tak k již tak velké vlně novinek přidali další, kterou nemůžeme ignorovat - na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas odhalili interiér nové generace modelu A3.
O té je všeobecně známo, že se představí na březnovém autosalonu v Ženevě, a její očekávané vlastnosti jsme pro vás shrnuli již loni v říjnu. V tomto směru vám více neřekneme, neboť o technice Audi dále mlčí, vnitřek vozu ale už tři měsíce před premiérou neskrývá ani v nejmenším.
Níže si tak můžete prohlédnout jeho první oficiální fotografie, které zachycují celkovou architekturu palubní desky i řadu jejích detailů. Důvodem, proč Audi nedělalo s uvolněním těchto snímků žádné „cavyky” je zřejmě fakt, že fotografie až tak mnoho nového vlastně neodhalují. Velmi podobně koncipovaný interiér ukázala již ženevská studie A3 sedan a ani pozdější ilustrace nového hatchbacku nenaznačovaly něco zásadně jiného.
Vnitřek se tak na jednu stranu drží toho, na co jsme u Audi obecně i konkrétně modelu A3 zvyklí, většinu prvků ale posouvá trochu novým směrem. Interiér alespoň na pohled vypadá velmi střízlivě - palubní deska se zdá být, krátká a nízká, středová konzole je velmi kompaktní a ani středový tunel nemíří do nebes. Dojem lehkosti podporuje i tenoučký displej palubního systému nebo řešení výdechů ventilace. Uvolněné obrázky skýtají i několik detailních pohledů, které odhalují pár zajímavostí - třeba z detailu středové konzole se zdá, že vůz zcela pozbude přehrávače CD a vsadí zřejmě již jen iPody, flash disky a podobná média a přehrávače. Zjevné též je, že i tento model se čtyř kruhů pozbude klasické ruční brzdy a dá přednost elektronicky ovládanému řešení.
Audi dále prozradilo, že výstupem palubního systému bude sedmipalcová obrazovka pracující s třídimenzionální grafikou. Automobilka slibuje, že celý informačně zábavní systém je zcela přepracován (nám ale dosti připomíná ten používaný třeba novou A6) a v budoucnu nabídne i dotykové ovládání. Zprvu však bude nutné mu povely vydávat buď tradičním ovladačem, touchpadem známým opět z A6, nebo hlasem. Novinkou by měl být též v této třídě dosti netradiční head-up displej coby volitelná výbava.
Dojem z interiéru nové A3 si jistě uděláte sami, máme ale za to, že příznivce ingolstadstkých řešení přiložené snímky nezklamou. Jak by mohla nová A3 vypadat z vnějšku můžeme stále jen hádat, níže ale najdete dvě ilustrace, které by finální podobě tří- i pětidvéřové varianty měly být velmi blízké. Zde se totiž žádné velké překvapení nedá očekávat...
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Toto je skutečná podoba interiéru nového Audi A3
Z vnějšku by mělo vypadat nějak takto
Ilustrace: Autoweek, Video: Autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 15:44 - petr_riha
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1