Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi Q5 vs. současné Audi Q5: najdete pět rozdílů?
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace německého SUV dělá na první pohled velmi podobný dojem jako ta první. Bližší srovnání rozdíly odhalí, velké ale skutečně nejsou.
S druhou generací Audi Q5 jsme se seznámili minulý týden při jejím debutu na autosalonu v Paříži. Již během premiéry bylo jasné, že vizuálně se Q5 příliš nezměnila. Kompaktní SUV je nejprodávanějším modelem automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku, a ta proto k nové generaci přistupovala ve stylu pravidla „neopravuj, co není rozbité“. Díky tomu si můžeme s předchůdcem a novinkou zahrát hru na hledání pěti rozdílů.
Při pohledu zepředu jsou změny nejviditelnější, vidíme ostřeji řezanou masku a užší světlomety osazené LEDkami. Právě tyto prvky jsou hlavními identifikátory druhé generace. Ve všem ostatním už ale nové SUV v podstatě kopíruje předchozí provedení, s jemnými nuancemi. Povšimnout si tedy můžeme obdobně stylizovaných bočních „ventilačních“ otvorů se zasazenými kruhovými mlhovkami nebo centrálního vstupu vzduchu v předním nárazníku.
Přesunout se můžeme k bokům, kde máme patrnější lemy blatníků. Audi zároveň zvýraznilo linie, díky nimž nové Q5 vypadá moderněji a hranatěji. Zadní okno pak více zasahuje do koncového sloupku, ostřejší je rovněž střešní spoiler. Dále je tu ještě nový design litých kol, tím ale změny končí. Pomalu by se tedy dalo říci, že máme co do činění spíše s větším faceliftem než se zcela novou generací.
V tomto názoru nás jen utvrzuje pohled na zadní partie, kde jsou odlišné opět jen světlomety. Výrazně jiný není jejich tvar, změněno bylo vnitřní uspořádání. Dále je tu pak již zmiňované menší okno, o trochu. Jako zásadní změnu ovšem můžeme vnímat koncovky výfuku, které v případě předchůdce skutečně existovaly - u novinky už jde jen o dnes tak oblíbenou iluzi, kterou vytvářejí chromované linky.
Dostáváme se do interiéru, kde je změn vlastně více než kdekoliv jinde. Opět tkví především v detailech, jinak je architektura kabiny u obou modelů do značné míry shodná. U novinky tedy máme odlišný volant se zploštělou spodní částí či méně tlačítek, se kterými dorazil touch pad a volně stojící centrální displej namísto předchozího integrovaného do palubky.
Co tedy říci závěrem? Nic chytrého tu nemáme - že nové Audi Q5 se od předchozí generace opravdu moc neliší. Platí to hlavně zvenčí, kde novinky jsou spojeny hlavně s čelními partiemi. Kromě toho byl zásadní měrou osvěžen interiér, vedle kterého ten předchozí náhle vypadá jako archaický. Ani bychom se tedy nedivili, kdyby to byl hlavní důvod zákazníků ke koupi. Tedy vedle toho typického - prostá výměna jetého auta za nové.
Ještě než se ovšem přesuneme k jiným tématům, dovolte nám kratší odbočku směrem k chystané verzi RS Q5. Ta má skutečně vzniknout, přičemž do značné míry naváže na první ostrý model Audi, tedy RS2 Avant. S tím automobilce se čtyřmi kruhy ve znaku pomáhalo Porsche, jehož nový přeplňovaný šestiválec bude pohánět i budoucí kompaktní SUV.
V minulosti sice zaznělo pár názorů, že měl být použit spíše 2,5litrový pětiválec, tato pohonná jednotka je ale uzpůsobena platformě MQB. Q5 užívá architekturu MLB Evo, příchod 2,9litrového agregátu TFSI je tak mnohem pravděpodobnější, přičemž produkovat bude minimálně 450 koní.
Kdy přesně RS Q5 dorazí, to je zatím sporné. S příštím rokem ale příliš nepočítáme, reálnější je spíše premiéra v letech 2018 nebo 2019. Dá se přitom vsadit na to, že u toho bude vysoký točivý moment, automatická převodovka a pohon všech kol. A také agresivnější bodykit, díky němuž se novinka definitivně od svého předchůdce „odstřihne“.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien