Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu

(+ videa) Nová generace SQ5 vyměnila kompresor za turbo, je ale jinak stejně výkonná i rychlá. Oproti té dosavadní ji ale spíše uvěříte, že vás chce sníst.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu

9.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Nová generace SQ5 vyměnila kompresor za turbo, je ale jinak stejně výkonná i rychlá. Oproti té dosavadní ji ale spíše uvěříte, že vás chce sníst.

Audi s novou Q5 nelení, nepochybně v očekávání jistého zelenění. V posledních letech je to jeho nejprodávanější model vůbec, a tak vlastně ani nepřekvapilo, když nová generace, představená letos v Paříži, nepřinesla nic přelomového. Zřetelně evoluční design doplnila očekávatelná technika a mohlo se začít objednávat. Němci tak na nic nečekali a v mezičase vůz uvedli na všechny důležité trhy včetně toho našeho.

Zda bude nová „kvé-pětka” stejně úspěšná, jako její předchůdce, ukáže až čas, dnes vám na každý pád můžeme představit další střípek do mozaiky, která tomu má napomoci. Jde o druhou generaci výkonné verze SQ5 u nás známé spíše jako SQ5 TDI. V USA se ale už v první iteraci prodávala s motorem 3,0 TFSI, přičemž šlo o kompresorem přeplňovaný bumbrlíček známý z dřívější S4, tady ale naladěný na výkon 260 kW (354 koní). Teď debutuje v Americe už jen benzinová verze a má znovu 354 koní. Přesto je leccos jinak.

O pohon vozu se sice stará motor se stejným obchodním označením, 3,0 TFSI, jde ale o turbem přeplňovanou jednotku. Krom zmíněného výkonu se pyšní i 500 Nm točivého momentu a pokud jsou vám tyto hodnoty povědomé, máte dobrého pamatováka - modely S5 Sportback, S5 Coupe, S5 Cabriolet a S4 Avant disponují týmiž. A také zde se o přenos výkonu starají všechna čtyři kola systému Quattro a osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem.

Pozoruhodné je, že totožný jako u předchozí SQ5 je nejen výkon, ale i dynamika. Auto tedy zrychlí z 0 na 97 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost je omezena na tradičních 250 km/h. Jsou tu ale i novinky - výkonná Q5 nyní disponuje příplatkovým sportovním vzduchovým odpružením, které je oproti standardnímu, též vzduchovému odpružení SQ5 ve výchozí poloze o 30 mm nižší. Za další příplatek pak nabízí v rámci paketu S sport i zadní diferenciál schopný poslat klidně i všechen výkon na jedno či druhé kolo. Právě ten by se měl starat o dříve avizovaný přetáčivý charakter.

Standardem je naopak aktivní řízení s měnitelným převodem nastaveným podle zvoleného jízdního režimu. Ty jsou buď čtyři (comfort, auto, dynamic a individual), pokud zvolíte standardní provedení. A nebo je jich pět (navíc, offroad, který zvětší světlou výšku), pokud si pořídíte stroj se zmíněným příplatkovým sportovním podvozkem.

Pokud vám po technické stránce přijde být nová SQ5 málo zajímavá, po té vzhledové by to mohlo být lepší. Ani ne tak díky dramatickým změnám ve stylizaci, jako spíše díky vhodnějšímu, „hranatějšímu” základu působí novinka citelně agresivněji než předchozí, poněkud příliš zakulacené provedení. Pochopitelně, nové nárazníky s většími otvory pro vstup chladícího vzduchu, velká kola a další více či méně obvyklá specifika eSkových Audi výslednému dojmu citelně napomáhají.

Ani vnitřek pak neskýtá nic revolučního - ve srovnání s Q5 přibyly libůstky jako sportovní sedadla s prošívanou kůží či podobně modifikovaný volant, kupodivu bez zploštění na spodní straně, to bylo ostatně u SUV obzvláště stupidní. Obložení palubní desky je standardně hliníkové, za příplatek karbonové a nechybí ani kopice výbavy včetně nejnovější generace Audi MMI s Android Auto i Apple CarPlay a bezpečnostní systémy známe už z Q5.

Nová SQ5 TFSI vstoupí do prodeje letos na jaře za zatím neznámou cenu, osud verze TDI je zatím nejasný. Ještě loni ji automobilka slibovala, ale Audi míní a Dieselgate mění. Přesto věříme, že minimálně v Evropě tuto variantu uvidíme. Čas ukáźe více..


Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 1 - Audi SQ5 2017 prvni 01Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 2 - Audi SQ5 2017 prvni 02Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 3 - Audi SQ5 2017 prvni 03Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 4 - Audi SQ5 2017 prvni 04Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 5 - Audi SQ5 2017 prvni 05Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 6 - Audi SQ5 2017 prvni 06Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 7 - Audi SQ5 2017 prvni 07Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 8 - Audi SQ5 2017 prvni 08Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 9 - Audi SQ5 2017 prvni 09Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 10 - Audi SQ5 2017 prvni 10Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 11 - Audi SQ5 2017 prvni 11Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 12 - Audi SQ5 2017 prvni 12Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 13 - Audi SQ5 2017 prvni 13Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 14 - Audi SQ5 2017 prvni 14Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 15 - Audi SQ5 2017 prvni 15Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 16 - Audi SQ5 2017 prvni 16Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 17 - Audi SQ5 2017 prvni 17Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 18 - Audi SQ5 2017 prvni 18Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 19 - Audi SQ5 2017 prvni 19Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 20 - Audi SQ5 2017 prvni 20Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu - 21 - Audi SQ5 2017 prvni 21
Nová SQ5 přichází krátce po debutu druhé generace Audi Q5, zatím jen s benzinovým motorem pod kapotou

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.