Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu
9.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová generace SQ5 vyměnila kompresor za turbo, je ale jinak stejně výkonná i rychlá. Oproti té dosavadní ji ale spíše uvěříte, že vás chce sníst.
Audi s novou Q5 nelení, nepochybně v očekávání jistého zelenění. V posledních letech je to jeho nejprodávanější model vůbec, a tak vlastně ani nepřekvapilo, když nová generace, představená letos v Paříži, nepřinesla nic přelomového. Zřetelně evoluční design doplnila očekávatelná technika a mohlo se začít objednávat. Němci tak na nic nečekali a v mezičase vůz uvedli na všechny důležité trhy včetně toho našeho.
Zda bude nová „kvé-pětka” stejně úspěšná, jako její předchůdce, ukáže až čas, dnes vám na každý pád můžeme představit další střípek do mozaiky, která tomu má napomoci. Jde o druhou generaci výkonné verze SQ5 u nás známé spíše jako SQ5 TDI. V USA se ale už v první iteraci prodávala s motorem 3,0 TFSI, přičemž šlo o kompresorem přeplňovaný bumbrlíček známý z dřívější S4, tady ale naladěný na výkon 260 kW (354 koní). Teď debutuje v Americe už jen benzinová verze a má znovu 354 koní. Přesto je leccos jinak.
O pohon vozu se sice stará motor se stejným obchodním označením, 3,0 TFSI, jde ale o turbem přeplňovanou jednotku. Krom zmíněného výkonu se pyšní i 500 Nm točivého momentu a pokud jsou vám tyto hodnoty povědomé, máte dobrého pamatováka - modely S5 Sportback, S5 Coupe, S5 Cabriolet a S4 Avant disponují týmiž. A také zde se o přenos výkonu starají všechna čtyři kola systému Quattro a osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem.
Pozoruhodné je, že totožný jako u předchozí SQ5 je nejen výkon, ale i dynamika. Auto tedy zrychlí z 0 na 97 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost je omezena na tradičních 250 km/h. Jsou tu ale i novinky - výkonná Q5 nyní disponuje příplatkovým sportovním vzduchovým odpružením, které je oproti standardnímu, též vzduchovému odpružení SQ5 ve výchozí poloze o 30 mm nižší. Za další příplatek pak nabízí v rámci paketu S sport i zadní diferenciál schopný poslat klidně i všechen výkon na jedno či druhé kolo. Právě ten by se měl starat o dříve avizovaný přetáčivý charakter.
Standardem je naopak aktivní řízení s měnitelným převodem nastaveným podle zvoleného jízdního režimu. Ty jsou buď čtyři (comfort, auto, dynamic a individual), pokud zvolíte standardní provedení. A nebo je jich pět (navíc, offroad, který zvětší světlou výšku), pokud si pořídíte stroj se zmíněným příplatkovým sportovním podvozkem.
Pokud vám po technické stránce přijde být nová SQ5 málo zajímavá, po té vzhledové by to mohlo být lepší. Ani ne tak díky dramatickým změnám ve stylizaci, jako spíše díky vhodnějšímu, „hranatějšímu” základu působí novinka citelně agresivněji než předchozí, poněkud příliš zakulacené provedení. Pochopitelně, nové nárazníky s většími otvory pro vstup chladícího vzduchu, velká kola a další více či méně obvyklá specifika eSkových Audi výslednému dojmu citelně napomáhají.
Ani vnitřek pak neskýtá nic revolučního - ve srovnání s Q5 přibyly libůstky jako sportovní sedadla s prošívanou kůží či podobně modifikovaný volant, kupodivu bez zploštění na spodní straně, to bylo ostatně u SUV obzvláště stupidní. Obložení palubní desky je standardně hliníkové, za příplatek karbonové a nechybí ani kopice výbavy včetně nejnovější generace Audi MMI s Android Auto i Apple CarPlay a bezpečnostní systémy známe už z Q5.
Nová SQ5 TFSI vstoupí do prodeje letos na jaře za zatím neznámou cenu, osud verze TDI je zatím nejasný. Ještě loni ji automobilka slibovala, ale Audi míní a Dieselgate mění. Přesto věříme, že minimálně v Evropě tuto variantu uvidíme. Čas ukáźe více..
Nová SQ5 přichází krátce po debutu druhé generace Audi Q5, zatím jen s benzinovým motorem pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva