Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi SQ5 se rýsuje, dostane prý přetáčivý charakter a šestiválce
19.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také druhá generace kompaktního SUV počítá s výkonnou verzí. Ta se dle trhu má lišit motory, všude ale chce více pobavit za volantem.
Druhá generace Audi Q5 již nějaký ten den není tajemstvím, je ale třeba dodat, že co se motorů týče se Němci prozatím příliš nepředvedli. Aktuálně můžete vybírat jen mezi přeplňovaným benzinovým dvoulitrem a diesely 2,0 TDI či 3,0 TDI. Od příštího roku se ovšem situace má zlepšit, neboť do prodeje dorazí také varianta SQ5. Ta přitom stejně jako u stávající generace bude v závislosti na daném trhu nabízena buď s benzinovým, nebo s dieselovým šestiválcem.
Zatímco Amerika se může těšit na vonnější benzín, Evropa má vyhrazen již zmíněný turbodiesel 3,0 TDI. Ten ovšem bude naladěn na více než 286 koní a 620 Nm točivého momentu, jež dává pod kapotou standardního provedení. Audi toho chce dosáhnout pomocí zrevidovaného turbodmychadla a také kompletně nového naladění motoru. Mnohem podstatnější než výkon je ovšem fakt, že se máme dočkat „přetáčivého“ charakteru.
Audi se snaží, abyste se za volantem nového modelu SQ5 pobavili mnohem více než v případě předchůdce. Jízdu dveřmi napřed by přitom měl umožnit sportovní diferenciál, který bude unikátně naladěn pouze pro tuto variantu a jenž se stane součástí systému quattro. Nalézt jej budeme moci u zadní nápravy, přičemž pomocnou ruku tomuto systému podá také upravený software posilovače řízení.
Automobilka by v nadcházejících měsících měla vyrazit do testovacího centra ve švédském Arjeplogu, kde v kluzkých podmínkách rozhodne, jakou míru přetáčivosti u modelu SQ5 nabídne. Počítejte však spíše s drobnými drifty. Navíc jejich míra se bude lišit podle toho, zda sáhnete po standardních tlumičích a ocelových pružinách, či příplatkových adaptivních tlumičích a vzduchových vacích.
Mimo to má Audi koketovat s myšlenkou 48voltového elektrického okruhu, elektrického přeplňování a aktivních stabilizátorů, jež dostal větší - ale spřízněný - model SQ7. K implementaci těchto prvků ale nejspíše nakonec nedojde, a to kvůli ceně. Dá se však předpokládat, že mnohé systémy ovlivní plug-in hybridní verzi Audi Q5, která má dorazit v roce 2018.
Nové Audi Q5 bude od příštího roku k dispozici také ve verzi SQ5. Za jejím volantem bychom se přitom měli pobavit více než u stávajícího provedení
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva