Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi TT RS nabírá obrysy, pod kapotou bude mít přes 400 koní
15.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé díky vyššímu výkonu zvládne sprint na stovku pod 4 sekundy. Audi však musí vyřešit, jak se ke 408 koním vůbec dostane.
Třetí generace Audi TT je prozatím v prodeji pouze ve standardní formě, kdy sáhnout můžete po benzinovém dvoulitru o výkonu 230 koní nebo po turbodieselu naladěném na 184 koní. Na podzim by ovšem mělo dorazit provedení TTS, v jehož případě již můžeme počítat s 310 koňmi, a časem nabídku uzavře vrcholný model TT RS. Ten bude poháněn 2,5litrovým pětiválcem TSI stejně jako nové Audi RS3 Sportback, výkon však vystoupá na ještě vyšší úroveň než u ostrého hatchbacku.
Podle nových informací našich australských kolegů by novinka měla dostat do vínku 408 koní, díky čemuž bude výkonnější než třeba takové Porsche 911 Carrera S. Asi proto není překvapivé, že sprint na stovku poklesne pod čtyři sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by měla vrcholit hodnotou 280 km/h. Na toto tempo se ovšem dostanete až po zaplacení toho správného příplatkového paketu, standardně ale bude zachována obligátní dvěstěpadesátka.
Aby ovšem nové Audi TT RS mohlo takové hodnoty nabídnout, bude muset zmiňovaná pohonná jednotka projít řádnou kúrou. Šéf divize Quattro GmbH Stephan Reil totiž naznačil, že již stávající verze agregátu, která pod kapotou modelu RS3 produkuje 367 koní, je vyšponovaná až k maximu. „Pokud se podíváte na výkonovou křivku, pak zjistíte, že neexistuje mnoho motorů, které by byly schopny vyprodukovat takový točivý moment v tak nízkých otáčkách.“
Německý hatchback totiž produkuje 465 Nm již při 1 625 ot./min., pročež zvládá akcelerovat z klidu na stovku za 4,3 sekundy, tedy za stejný čas jako výše uvedené Porsche. Hlavní zásluhu na tom přitom nese relativně malé turbodmychadlo, které umožňuje prý působivou odezvu na sešlápnutí plynu. S ohledem na jeho velikost jsou však jeho stávající otáčky na absolutním maximu. S chystaným Audi TT RS tak vlastně ani nemůže být spojováno.
Reil zároveň dodává, že k vyššímu výkonu není možné využít ani elektrické turbo jako u konceptu RS5 TDI, neboť taková koncepce funguje u turbodieselů, nicméně u benzinových motorů není tak efektivní. Daná technologie by si navíc vyžádala implementaci dodatečného 48voltového elektrického obvodu a další lithium-iontové baterie, což by u vozu velikosti Audi TT bylo značně nepraktické.
Uplatněna tak nejspíše bude ta varianta, jež počítá s větším turbodmychadlem. Díky tomu bude ostré kupé disponovat zcela jiným charakterem než hatchback, u kterého po sešlápnutí plynového pedálu dojde k výbuchu, který postupně slábne. TT RS by místo toho onen kopanec nabízelo o pár set otáček výše, přestože slabé by nebylo ani v nejníže položeném pásmu.
Je ovšem možné, že Audi nakonec přijde se zcela jiným řešením tohoto rébusu. Na jakékoliv podrobnosti si ovšem budeme muset počkat. V případě minulé generace totiž verze TT RS dorazila až tři roky po odhalení základního modelu. A dá se předpokládat, že s ohledem na výše zmíněné bude tento rozestup u novinky minimálně zachován.
Nové Audi TT RS bylo již loni nachytáno, jak trénuje na Severní smyčce
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 8 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva