Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 nafoceno bez maskování, jeho obří ledvinky se vymykají chápání
8.1.2019 | Petr Prokopec
BMW už dříve naznačilo, že svůj typický designový prvek bude dále akcentovat, vyloženě obří ledvinky si ale dosud vysloužila jen podobně obří SUV. Teď už je jasné, že je dostane i inovovaná vlajková loď značky.
Mnichovská automobilka loni vyrukovala s konceptem BMW iX7 iPerformance, pod jehož kapotu přitom napěchovala hybridní ústrojí, zatímco interiér osadila plejádou digitálních displejů a křišťálovými prvky. Prakticky nic z toho ale vlastně nikdo neviděl, hlavní pozornost odborného i laického publika totiž měly čelní ledvinky. BMW totiž v jejich případě vsadilo na rozměry, které by snad mohli sledovat i kosmonauti z mezinárodní vesmírné stanice.
Již v době představení konceptu jsme naznačili, že ona kontroverzní stylizace je novým designovým jazykem značky a další premiéry to potvrdily. Nejprve poněkud hypertrofované ledvinky dostala nová X5, až o několik měsíců později se ale ukázala sériová X7, která evoluci teprve dala korunu. Její čelní ledvinky posázené mnoha kilogramy chromu přitom taktéž oslňovaly ISS a mohli jsme jen doufat, že tento posun zůstane vyhrazen velkým SUV. Teď už je ale jasné, že se to nestane.
Svědčí o tom, předčasné odhalení přídě mocně faceliftované řady 7, tedy klasického sedanu značky. Novou příď si zatím můžeme prohlédnout jen na několika fotkách, které byly nejspíše pořízeny během privátních prezentací. Oficiální premiéra tak musí být za rohem, naživo pak bude novinka debutovat v březnu na autosalonu v Ženevě. Nicméně máme pocit, že na obří ledvinky si nezvykneme ani poté, co facelift dorazí do showroomů - jsou zkrátka nepochopitelně velké.
Pokud odhlédneme od kontroverzního prvku, můžeme si prohlédnout i přeprofilovanou kapotu motoru, která se po stranách pyšní výraznými „klenbami“. Velikost ledvinek pak umocňují úzké světlomety, u nichž si zákazníci budou moci vybrat mezi diodovou a laserovou technikou. Druhou možnost přitom pravděpodobně zachycuje snímek plně odhaleného vozu, stejně jako specifický nárazník paketu M Sport.
U standardního provedení bychom ovšem měli počítat se zajímavě stylizovanými „bočními kapsami“, jenž upravují proudění vzduchu k brzdám a do motorového prostoru. Základní provedení 740i přitom vsadí na modernizovaný třílitrový šestiválec B58TÜ1, který nabídne 340 koní, jenž mohou zamířit na zadní či všechna čtyři kola. Pohonná jednotka však bude naladěna také na vyšší výkon, a to dle trhů na 374 až 388 koní.
Šestiválec se objeví rovněž pod kapotou hybridního provedení 745e iPerformance xDrive, kde jeho 286 koním bude sekundovat 112koňový elektromotor. Výkonnostní špička agregátů se přitom protíná, celkově tak souprava skutečně nabídne 394 koní. Ještě více - konkrétně 530 - pak bude spojeno s provedení 750i xDrive, o jejich produkci se však již postará dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec.
Potěšující zprávou je, že BMW hodlá i na evropské trhy navrátit provedení M760i, tedy model osazený dvanáctiválcem TwinTurbo. Ten se kvůli novým regulacím dočkal Ottova filtru pevných částic, produkovat by tedy měl méně emisí. A nejspíše i koní, první informace zmiňují pokles výkonu z 610 na 600 koní. Zda však na tento krok dojde, to dříve než za pár týdnů nejspíše nezjistíme.
Aktuálně tak již jen dodáme, že modifikováno bude po stránce vizuální BMW řady 7 i na zádi, kde se objeví nová světla propojená podle poslední módy LEDkovým proužkem. Očekávat pak můžeme i nový nárazník, tím ale venkovní přerod skončí. Tedy samozřejmě až na obligátnosti každého faceliftu, jimiž jsou nové designy litých kol a osvěžená paleta barev karoserie či odlišné čalounění.
Faceliftované BMW řady 7 se pochlubí opravdu gigantickými čelními ledvinkami. Je jen čistě na vás, zda se vám líbí či nikoliv. Nás ale příliš neuchvátily
Zdroj: StanRudman@Twitter
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda