Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 nafoceno bez maskování, jeho obří ledvinky se vymykají chápání
8.1.2019 | Petr Prokopec
BMW už dříve naznačilo, že svůj typický designový prvek bude dále akcentovat, vyloženě obří ledvinky si ale dosud vysloužila jen podobně obří SUV. Teď už je jasné, že je dostane i inovovaná vlajková loď značky.
Mnichovská automobilka loni vyrukovala s konceptem BMW iX7 iPerformance, pod jehož kapotu přitom napěchovala hybridní ústrojí, zatímco interiér osadila plejádou digitálních displejů a křišťálovými prvky. Prakticky nic z toho ale vlastně nikdo neviděl, hlavní pozornost odborného i laického publika totiž měly čelní ledvinky. BMW totiž v jejich případě vsadilo na rozměry, které by snad mohli sledovat i kosmonauti z mezinárodní vesmírné stanice.
Již v době představení konceptu jsme naznačili, že ona kontroverzní stylizace je novým designovým jazykem značky a další premiéry to potvrdily. Nejprve poněkud hypertrofované ledvinky dostala nová X5, až o několik měsíců později se ale ukázala sériová X7, která evoluci teprve dala korunu. Její čelní ledvinky posázené mnoha kilogramy chromu přitom taktéž oslňovaly ISS a mohli jsme jen doufat, že tento posun zůstane vyhrazen velkým SUV. Teď už je ale jasné, že se to nestane.
Svědčí o tom, předčasné odhalení přídě mocně faceliftované řady 7, tedy klasického sedanu značky. Novou příď si zatím můžeme prohlédnout jen na několika fotkách, které byly nejspíše pořízeny během privátních prezentací. Oficiální premiéra tak musí být za rohem, naživo pak bude novinka debutovat v březnu na autosalonu v Ženevě. Nicméně máme pocit, že na obří ledvinky si nezvykneme ani poté, co facelift dorazí do showroomů - jsou zkrátka nepochopitelně velké.
Pokud odhlédneme od kontroverzního prvku, můžeme si prohlédnout i přeprofilovanou kapotu motoru, která se po stranách pyšní výraznými „klenbami“. Velikost ledvinek pak umocňují úzké světlomety, u nichž si zákazníci budou moci vybrat mezi diodovou a laserovou technikou. Druhou možnost přitom pravděpodobně zachycuje snímek plně odhaleného vozu, stejně jako specifický nárazník paketu M Sport.
U standardního provedení bychom ovšem měli počítat se zajímavě stylizovanými „bočními kapsami“, jenž upravují proudění vzduchu k brzdám a do motorového prostoru. Základní provedení 740i přitom vsadí na modernizovaný třílitrový šestiválec B58TÜ1, který nabídne 340 koní, jenž mohou zamířit na zadní či všechna čtyři kola. Pohonná jednotka však bude naladěna také na vyšší výkon, a to dle trhů na 374 až 388 koní.
Šestiválec se objeví rovněž pod kapotou hybridního provedení 745e iPerformance xDrive, kde jeho 286 koním bude sekundovat 112koňový elektromotor. Výkonnostní špička agregátů se přitom protíná, celkově tak souprava skutečně nabídne 394 koní. Ještě více - konkrétně 530 - pak bude spojeno s provedení 750i xDrive, o jejich produkci se však již postará dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec.
Potěšující zprávou je, že BMW hodlá i na evropské trhy navrátit provedení M760i, tedy model osazený dvanáctiválcem TwinTurbo. Ten se kvůli novým regulacím dočkal Ottova filtru pevných částic, produkovat by tedy měl méně emisí. A nejspíše i koní, první informace zmiňují pokles výkonu z 610 na 600 koní. Zda však na tento krok dojde, to dříve než za pár týdnů nejspíše nezjistíme.
Aktuálně tak již jen dodáme, že modifikováno bude po stránce vizuální BMW řady 7 i na zádi, kde se objeví nová světla propojená podle poslední módy LEDkovým proužkem. Očekávat pak můžeme i nový nárazník, tím ale venkovní přerod skončí. Tedy samozřejmě až na obligátnosti každého faceliftu, jimiž jsou nové designy litých kol a osvěžená paleta barev karoserie či odlišné čalounění.
Faceliftované BMW řady 7 se pochlubí opravdu gigantickými čelními ledvinkami. Je jen čistě na vás, zda se vám líbí či nikoliv. Nás ale příliš neuchvátily
Zdroj: StanRudman@Twitter
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 7 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva