Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol

Nová generace mnichovského über-sedanu počítá s 600 koňmi, které doplní pokles hmotnosti o 100 kilo. Ryzí zdokonalení to ale už nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol

4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace mnichovského über-sedanu počítá s 600 koňmi, které doplní pokles hmotnosti o 100 kilo. Ryzí zdokonalení to ale už nebude.

Prezentace mnichovské automobilky na pařížském autosalonu nebyla zrovna oslňující. Ačkoliv nám BMW představilo koncept stylového SUV X2, nové řady 5 jsme se nedočkali. Je otázkou, kdy se její debut nakonec uskuteční, nicméně sazka na nejbližší dny či týdny rozhodně nebude střelou mimo terč. V druhé polovině příštího roku pak dorazí nová varianta M5, u které můžeme počítat s výkonem okolo 600 koní. Tento výkon pak bude směřován výhradně na všechna čtyři kola.

„M5 bude jezdit jako současná M5, jen nabídne lepší trakci,“ uvedl na adresu novinky šéf divize BMW M Frank van Meel. Tím jen potvrdil příchod systému xDrive. Zároveň však dodal, že prozatím nebyla potřeba elektrifikace, a to přesto, že soudobým směrem míří řada konkurentů. „Nechceme zruinovat rovnováhu. Vozy divize M musí být agilní, precizní a dynamické. Jsou to vozy určené na okruhy. A v motorsportu záleží na každém gramu.“

I přes pohon xDrive se ovšem chystané BMW M5 má projevovat jako zadokolka, tedy alespoň dle van Meela. Ten už dříve řekl: „Pokud v budeme v budoucnu pokračovat v navyšování výkonu, pak pravděpodobně u příštích generací M5 a M6 dosáhneme takové úrovně a točivého momentu, že budeme muset zvažovat jiná řešení. Pokud se přitom rozhodneme pro pohon všech kol, bude to pro nás ve skutečnosti jako zadokolka s přidanou trakcí.“

Na základě těchto slov lze tedy počítat se směrováním výkonu dopředu jen za situací, kdy to bude potřeba, ostatně xDrive je takové fungování blízké. Mimo to má dynamičnosti napomoci i precizní řízení či platforma CLAR, která zaměstnává více hliníku a karbonem zesílených plastů. Díky nim by standardní řada 5 měla srazit na hmotnosti zhruba 100 kilo, přičemž varianta M5 počítá se stejnou dietou.

Pod kapotou se pak opětovně objeví 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který by měl nabízet okolo zmiňovaných 600 koní. Ve srovnání se stávajícím agregátem ovšem bude disponovat větším množstvím eko-technologií, které srazí emise CO2 a zlepší spotřebu. O bezpečné zastavení se pak budou starat posílené brzdy, které se skrývají za velkými koly. Komplet pak uzavře čtveřice koncovek výfuku.


Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol - 1 - BMW M5 F90 2017 2018 spy nove 01Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol - 2 - BMW M5 F90 2017 2018 spy nove 02Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol - 3 - BMW M5 F90 2017 2018 spy nove 03
Nová generace BMW M5 počítá s pohonem xDrive...

Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol - 4 - bmw m5 f90 ring spy video 02Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol - 5 - bmw m5 f90 ring spy video 01Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol - 6 - BMW M5 F90 Ring videoscreen
...favorizovat ovšem bude zadní nápravu

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše