Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h
22.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovský über-sedan se ukázal v plné parádě a hned ve dvou provedeních. Pohon 4x4 je standard, auto ale umí fungovat i jako zadokolka.
Nové BMW M5 jsme si díky úniku oficiálních fotek mohli prohlédnout již včera. Přesto to nebylo poprvé. Ukázala se o hezkých pár týdnů dříve, neboť mnichovská automobilka má již od roku 1999 uzavřenou spolupráci se společností Electronic Arts. Pod její hlavičkou na trh pravidelně přicházejí hry s automobilovou tématikou a letošek není výjimkou - již 10. listopadu vtrhne do prodeje Need for Speed Payback a nové BMW M5 je přitom titulním vozem dané hry.
Ještě než se k novince dostaneme, musíme zmínit jejího dávného předchůdce - a sice generaci M5 E39, jež se ukázala v prvním díle NFS. V té době mnichovský über-sedan používal 4,9litrový atmosférický osmiválec S62, který produkoval 400 koní. Výkon čistě na zadní kola přenášel šestistupňový manuál. Pro řadu lidí právě toto je toto jediná koncepce, jakou M5 může mít, ačkoliv generaci předchozí poháněl řadový šestiválec a tu následující pro změnu V10.
K V8 se BMW vrátilo u generace F10, byť zde už s přeplňovaným motorem. I ona mohla být vybavena manuálním řazením, jen ne v Evropě. Nová generace M5 přichází s řadou prvků, které bychom ještě před pár lety považovali za svatokrádež. Puristům kvůli nim bude stoupat tep i nadále, nicméně pokrok zkrátka zastavit nelze. A proto je třeba akceptovat již dlouho omílané - tedy že novinka bude vůbec poprvé osazena pohonem všech kol.
Systém M xDrive má být dle výrobce „nejemotivnějším pohonem všech kol“ v segmentu s vysoce výkonnými sportovními vozy, přičemž toto tvrzení hodlá BMW podpořit nabídkou tří režimů. V prvním jde o běžný systém 4x4, ve druhém pak jeho sportovní naladění. V posledním je výkon posílán pouze dozadu, i když je sporné, zda v případě nutnosti či nouze nesáhne elektronika také po předním náhonu tak, jak to dělá u „zcela vypínatelného ESP“.
Než se tedy s novinkou projedeme, prozatím se jakýchkoliv dalších komentářů k systému 4x4 zdržíme. Místo toho tedy zamíříme pod kapotu, kde stejně jako u předchozí generace trůní 4,4litrový osmiválec M TwinPower Turbo. Ten stejně jako u limitované edice vyrobené u příležitosti třicátin tohoto modelu produkuje 600 koní, jež doplňuje 750 Nm točivého momentu. Jízdní dynamika se ale oproti minulosti výrazně zlepšila.
Zásluhu na tom samozřejmě má již zmíněný pohon všech kol. BMW dále vyměnilo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku za nový osmistupňový automat. Sprint z klidu na stovku tak M5 zvládne již za 3,4 sekundy a dvoustovku pokoří za 11,1 s. Nejvyšší rychlost je obligátně omezena na 250 km/h, v případě volby příplatkového paketu M Driver's Package ale můžete počítat s vystoupáním až na metu 305 km/h.
Vzhledově se über-sedan od standardní pětky liší agresivnějším čelním nárazníkem s výraznějšími vstupy vzduchu. Máme tu také aerodynamičtější zpětná zrcátka nebo karbonovou střechu, na zádi se objevuje čtveřice koncovek výfuku rámující difuzor integrovaný do modifikovaného zadního nárazníku. Vše završují 19palcová litá kola, která lze za příplatek zaměnit za dvacítky.
BMW rovněž nabízí i doplňkové karbon-keramické brzdy, které mají nejen lepší účinek, ale zároveň redukují neodpruženou hmotnost o nemalých 23 kilogramů. Ostatně snížení hmotnosti je jednou z deviz nové generace, i navzdory systému 4x4 a většímu množství moderních technologií na palubě vykáže na vahách jen 1 855 kg. To je sice na první pohled velké číslo, ovšem předchozí zadokolka byla o 90 kilo těžší.
V interiéru vás čeká sportovní volant s pádly řazení i červenými tlačítky, na něž jsme upozornili již při včerejším úniku a která umožní okamžité přepnutí na uživatelské nastavení. Pro jejich usazení bychom asi našli vhodnější místo, neboť se nedá čekat, že někdo s nimi bude za jízdy cvakat jako zběsilý, nicméně BMW se rozhodlo, že vzhled bude v tomto případě vládnout funkci.
Dále můžeme zmínit příchod nových sportovních sedadel, jež mají poskytnout mnohem lepší oporu celého těla. Jsou čalouněna kůží Merino, již doplňují hliníkové dekory. BMW ale budoucím majitelům umožní seberealizaci, jen v takovém případě nelze počítat s cenou 117 900 Eur (cca 3,07 mil. Kč), na níž vůz startuje v Německu.
Po vzoru konkurence pak stran základní varianty BMW připravilo pro prvních 400 zájemců i provedení M5 First Edition, jež se navíc pyšní lakem Frozen Dark Red Metallic či 20palcovými černě lakovanými litými koly. Uvnitř pak nechybí dekory s lesklým černým lakem či plaketka s pořadovým číslem. Za tyto prvky je ale třeba zaplatit 19 500 Eur (508 800 Kč) navíc.
Ve finále již jen dodáme, že objednávky bude možné začít sepisovat již od září, tedy od chvíle živého debutu novinky na autosalonu ve Frankfurtu. Samotné dodávky ale již tak rychle realizovány nebudou, zákazníci si totiž budou muset počkat až do jara příštího roku.
Nové BMW M5 se ukázalo ve standardním provedení...
... i jako First Edition, jenž je určena prvním čtyřem stovkám zákazníků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 4 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 7 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch