Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h

Mnichovský über-sedan se ukázal v plné parádě a hned ve dvou provedeních. Pohon 4x4 je standard, auto ale umí fungovat i jako zadokolka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h

22.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovský über-sedan se ukázal v plné parádě a hned ve dvou provedeních. Pohon 4x4 je standard, auto ale umí fungovat i jako zadokolka.

Nové BMW M5 jsme si díky úniku oficiálních fotek mohli prohlédnout již včera. Přesto to nebylo poprvé. Ukázala se o hezkých pár týdnů dříve, neboť mnichovská automobilka má již od roku 1999 uzavřenou spolupráci se společností Electronic Arts. Pod její hlavičkou na trh pravidelně přicházejí hry s automobilovou tématikou a letošek není výjimkou - již 10. listopadu vtrhne do prodeje Need for Speed Payback a nové BMW M5 je přitom titulním vozem dané hry.

Ještě než se k novince dostaneme, musíme zmínit jejího dávného předchůdce - a sice generaci M5 E39, jež se ukázala v prvním díle NFS. V té době mnichovský über-sedan používal 4,9litrový atmosférický osmiválec S62, který produkoval 400 koní. Výkon čistě na zadní kola přenášel šestistupňový manuál. Pro řadu lidí právě toto je toto jediná koncepce, jakou M5 může mít, ačkoliv generaci předchozí poháněl řadový šestiválec a tu následující pro změnu V10.

K V8 se BMW vrátilo u generace F10, byť zde už s přeplňovaným motorem. I ona mohla být vybavena manuálním řazením, jen ne v Evropě. Nová generace M5 přichází s řadou prvků, které bychom ještě před pár lety považovali za svatokrádež. Puristům kvůli nim bude stoupat tep i nadále, nicméně pokrok zkrátka zastavit nelze. A proto je třeba akceptovat již dlouho omílané - tedy že novinka bude vůbec poprvé osazena pohonem všech kol.

Systém M xDrive má být dle výrobce „nejemotivnějším pohonem všech kol“ v segmentu s vysoce výkonnými sportovními vozy, přičemž toto tvrzení hodlá BMW podpořit nabídkou tří režimů. V prvním jde o běžný systém 4x4, ve druhém pak jeho sportovní naladění. V posledním je výkon posílán pouze dozadu, i když je sporné, zda v případě nutnosti či nouze nesáhne elektronika také po předním náhonu tak, jak to dělá u „zcela vypínatelného ESP“.

Než se tedy s novinkou projedeme, prozatím se jakýchkoliv dalších komentářů k systému 4x4 zdržíme. Místo toho tedy zamíříme pod kapotu, kde stejně jako u předchozí generace trůní 4,4litrový osmiválec M TwinPower Turbo. Ten stejně jako u limitované edice vyrobené u příležitosti třicátin tohoto modelu produkuje 600 koní, jež doplňuje 750 Nm točivého momentu. Jízdní dynamika se ale oproti minulosti výrazně zlepšila.

Zásluhu na tom samozřejmě má již zmíněný pohon všech kol. BMW dále vyměnilo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku za nový osmistupňový automat. Sprint z klidu na stovku tak M5 zvládne již za 3,4 sekundy a dvoustovku pokoří za 11,1 s. Nejvyšší rychlost je obligátně omezena na 250 km/h, v případě volby příplatkového paketu M Driver's Package ale můžete počítat s vystoupáním až na metu 305 km/h.

Vzhledově se über-sedan od standardní pětky liší agresivnějším čelním nárazníkem s výraznějšími vstupy vzduchu. Máme tu také aerodynamičtější zpětná zrcátka nebo karbonovou střechu, na zádi se objevuje čtveřice koncovek výfuku rámující difuzor integrovaný do modifikovaného zadního nárazníku. Vše završují 19palcová litá kola, která lze za příplatek zaměnit za dvacítky.

BMW rovněž nabízí i doplňkové karbon-keramické brzdy, které mají nejen lepší účinek, ale zároveň redukují neodpruženou hmotnost o nemalých 23 kilogramů. Ostatně snížení hmotnosti je jednou z deviz nové generace, i navzdory systému 4x4 a většímu množství moderních technologií na palubě vykáže na vahách jen 1 855 kg. To je sice na první pohled velké číslo, ovšem předchozí zadokolka byla o 90 kilo těžší.

V interiéru vás čeká sportovní volant s pádly řazení i červenými tlačítky, na něž jsme upozornili již při včerejším úniku a která umožní okamžité přepnutí na uživatelské nastavení. Pro jejich usazení bychom asi našli vhodnější místo, neboť se nedá čekat, že někdo s nimi bude za jízdy cvakat jako zběsilý, nicméně BMW se rozhodlo, že vzhled bude v tomto případě vládnout funkci.

Dále můžeme zmínit příchod nových sportovních sedadel, jež mají poskytnout mnohem lepší oporu celého těla. Jsou čalouněna kůží Merino, již doplňují hliníkové dekory. BMW ale budoucím majitelům umožní seberealizaci, jen v takovém případě nelze počítat s cenou 117 900 Eur (cca 3,07 mil. Kč), na níž vůz startuje v Německu.

Po vzoru konkurence pak stran základní varianty BMW připravilo pro prvních 400 zájemců i provedení M5 First Edition, jež se navíc pyšní lakem Frozen Dark Red Metallic či 20palcovými černě lakovanými litými koly. Uvnitř pak nechybí dekory s lesklým černým lakem či plaketka s pořadovým číslem. Za tyto prvky je ale třeba zaplatit 19 500 Eur (508 800 Kč) navíc.

Ve finále již jen dodáme, že objednávky bude možné začít sepisovat již od září, tedy od chvíle živého debutu novinky na autosalonu ve Frankfurtu. Samotné dodávky ale již tak rychle realizovány nebudou, zákazníci si totiž budou muset počkat až do jara příštího roku.


Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 1 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 01Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 2 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 02Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 3 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 03Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 4 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 04Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 5 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 05Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 6 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 06Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 7 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 07Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 8 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 08Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 9 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 09Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 10 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 10Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 11 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 11Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 12 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 12Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 13 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 13Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 14 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 14Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 15 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 15Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 16 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 16Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 17 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 17Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 18 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 18Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 19 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 19Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 20 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 20Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 21 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 21Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 22 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 22Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 23 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 23Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 24 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 24Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 25 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 25Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 26 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 26Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 27 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 27Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 28 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 28Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 29 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 29Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 30 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 30Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 31 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 31Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 32 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 32Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 33 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 33Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 34 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 34Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 35 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 35Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 36 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 36Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 37 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 37Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 38 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 38Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 39 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 39
Nové BMW M5 se ukázalo ve standardním provedení...

Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 40 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 40Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 41 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 41Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 42 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 42Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 43 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 43Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 44 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 44Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 45 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 45Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 46 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 46Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 47 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 47Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 48 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 48Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 49 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 49Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 50 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 50Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 51 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 51Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 52 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 52Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 53 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 53Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 54 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 54Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 55 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 55Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 56 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 56Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 57 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 57Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 58 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 58Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 59 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 59Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 60 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 60Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 61 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 61Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 62 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 62Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 63 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 63Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h - 64 - BMW M5 2018 prvni oficialni sada 64
... i jako First Edition, jenž je určena prvním čtyřem stovkám zákazníků

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.