Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu

Nejen zvenčí, ale i zevnitř byl z mnoha úhlů nafocen model, který BMW označuje za nový absolutní vrchol své nabídky. Nešetřilo se tu ničím, možná ale právě to může být na škodu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu

4.12.2018 | Mirek Mazal

Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen zvenčí, ale i zevnitř byl z mnoha úhlů nafocen model, který BMW označuje za nový absolutní vrchol své nabídky. Nešetřilo se tu ničím, možná ale právě to může být na škodu.

Nové BMW řady 8 známe už nějaký pátek, dosud ale stále nebyla známá podoba sportovní verze M. Že přijde, bylo jasné už v momentě premiéry výchozí osmičky a a M8 jsme od té doby mohli vidět několikrát maskovanou při testech, teď si ji ale můžeme prohlédnout bez jakékoli kamufláže. A dokonce hned v dále posílené variantě s přídomkem Competition.

Na fotografiích můžeme vidět nový agresivní přední nárazník, který má tři velké otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou a karbonovým lemováním. Matně modrý exemplář dále disponuje typickými výdechy na předních blatnících, které jsou opatřeny karbonovými doplňky s odznaky M8, lesklou černou mřížkou chladiče s typickými tvary ledvinek a relativně nenápadným předním lízátkem. To je ale jedna z mála věcí, která je na autě decentní, jinak dává své svaly nepokrytě najevo.

Mohutné kupé obouvá pneumatiky Michelin (275 mm vpředu...) na členitých 20palcových kolech, která odhalují karbon-keramické brzdy se zlatými třmeny. Mezi další výrazné prvky patří dvojitě prohnutá střecha s přiznanými uhlíkovými vlákny. Přehled o dění za automobilem řidiči zajistí velká aerodynamická zpětná zrcátka v černém lesku.

Na zádi je patrný upravený zadní nárazník a malá karbonová odtrhová hrana kufru. Největší změnou proti modelu M850i je originální difuzor z karbonu a tradiční sportovní výfukový systém se čtyřmi koncovkami kulatého tvaru.

Uniklé fotky dovolují nahlédnout i do interiéru, kde jsou změny vcelku drobné. Snímky naznačují, že M8 Competition bude mít lehce upravený kulatý volant s červenými tlačítky paměti nastavení. Můžeme si všimnout obložení z uhlíkových vláken, jistě zaujme volič automatu s logem sportovní divize či dvoubarevná sedadla anatomického tvaru.

Je neobvyklé, že výkonnější verze Competition se představuje světu dříve než standardní M8, možná to tak udělá i samo BMW. Očekává se, že vůz bude mít pohonnou jednotku podobnou M5 Competition. Královský sedan pohání 4,4 V8 se dvěma turby o výkonu 460 kW (625 koní) a točivém momentu 750 Nm. Na osmiválec navazuje osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. Tato technika by měla umožnit zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy předtím, než dosáhne omezené maximální rychlosti až 305 km/h, jsou to ale zatím jen spekulativní data.

Neoficiálně odhalený typ M8 Competition by mohl být ve skutečnosti ještě schopnější, sám šéf BMW M Frank van Meel loni prozradil, kam míří. Tehdy vysvětlil: „BMW M8 bude na samém vrcholu modelové řady a prozatím nemáme žádné potvrzené plány na jakýkoli sériového modelu nad ním. Proto musí nabídnout specifikace, které bude odpovídat pozici v naší hierarchii.“ Výše zmíněná data by tomu odpovídala...


Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 1 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 01Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 2 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 02Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 3 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 03Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 4 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 04Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 5 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 05Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 6 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 06Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 7 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 07Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 8 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 08Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 9 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 09Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 10 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 10Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 11 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 11Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 12 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 12
Konečně známe reálnou podobu BMW M8 dokonce hned ve verzi Competition. Vrchol nabídky divize M vypadá atraktivně, na jízdní dojmy si ještě musíme počkat

Zdroj: German Car Forum

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.