Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu

Nejen zvenčí, ale i zevnitř byl z mnoha úhlů nafocen model, který BMW označuje za nový absolutní vrchol své nabídky. Nešetřilo se tu ničím, možná ale právě to může být na škodu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu

4.12.2018 | Mirek Mazal

Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen zvenčí, ale i zevnitř byl z mnoha úhlů nafocen model, který BMW označuje za nový absolutní vrchol své nabídky. Nešetřilo se tu ničím, možná ale právě to může být na škodu.

Nové BMW řady 8 známe už nějaký pátek, dosud ale stále nebyla známá podoba sportovní verze M. Že přijde, bylo jasné už v momentě premiéry výchozí osmičky a a M8 jsme od té doby mohli vidět několikrát maskovanou při testech, teď si ji ale můžeme prohlédnout bez jakékoli kamufláže. A dokonce hned v dále posílené variantě s přídomkem Competition.

Na fotografiích můžeme vidět nový agresivní přední nárazník, který má tři velké otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou a karbonovým lemováním. Matně modrý exemplář dále disponuje typickými výdechy na předních blatnících, které jsou opatřeny karbonovými doplňky s odznaky M8, lesklou černou mřížkou chladiče s typickými tvary ledvinek a relativně nenápadným předním lízátkem. To je ale jedna z mála věcí, která je na autě decentní, jinak dává své svaly nepokrytě najevo.

Mohutné kupé obouvá pneumatiky Michelin (275 mm vpředu...) na členitých 20palcových kolech, která odhalují karbon-keramické brzdy se zlatými třmeny. Mezi další výrazné prvky patří dvojitě prohnutá střecha s přiznanými uhlíkovými vlákny. Přehled o dění za automobilem řidiči zajistí velká aerodynamická zpětná zrcátka v černém lesku.

Na zádi je patrný upravený zadní nárazník a malá karbonová odtrhová hrana kufru. Největší změnou proti modelu M850i je originální difuzor z karbonu a tradiční sportovní výfukový systém se čtyřmi koncovkami kulatého tvaru.

Uniklé fotky dovolují nahlédnout i do interiéru, kde jsou změny vcelku drobné. Snímky naznačují, že M8 Competition bude mít lehce upravený kulatý volant s červenými tlačítky paměti nastavení. Můžeme si všimnout obložení z uhlíkových vláken, jistě zaujme volič automatu s logem sportovní divize či dvoubarevná sedadla anatomického tvaru.

Je neobvyklé, že výkonnější verze Competition se představuje světu dříve než standardní M8, možná to tak udělá i samo BMW. Očekává se, že vůz bude mít pohonnou jednotku podobnou M5 Competition. Královský sedan pohání 4,4 V8 se dvěma turby o výkonu 460 kW (625 koní) a točivém momentu 750 Nm. Na osmiválec navazuje osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. Tato technika by měla umožnit zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy předtím, než dosáhne omezené maximální rychlosti až 305 km/h, jsou to ale zatím jen spekulativní data.

Neoficiálně odhalený typ M8 Competition by mohl být ve skutečnosti ještě schopnější, sám šéf BMW M Frank van Meel loni prozradil, kam míří. Tehdy vysvětlil: „BMW M8 bude na samém vrcholu modelové řady a prozatím nemáme žádné potvrzené plány na jakýkoli sériového modelu nad ním. Proto musí nabídnout specifikace, které bude odpovídat pozici v naší hierarchii.“ Výše zmíněná data by tomu odpovídala...


Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 1 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 01Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 2 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 02Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 3 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 03Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 4 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 04Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 5 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 05Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 6 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 06Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 7 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 07Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 8 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 08Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 9 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 09Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 10 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 10Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 11 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 11Nové BMW M8 nafoceno bez špetky maskování, do posledního detailu - 12 - BMW M8 Competition 2020 bez maskovani 12
Konečně známe reálnou podobu BMW M8 dokonce hned ve verzi Competition. Vrchol nabídky divize M vypadá atraktivně, na jízdní dojmy si ještě musíme počkat

Zdroj: German Car Forum

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše