Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové čínské SUV je neuvěřitelnou kopií řady jiných aut, mixuje i Hyundai s Opelem
26.1.2019 | Petr Prokopec
Pokud se nemůžete rozhodnout, které moderní SUV se vám líbí více, možná najdete zalíbení v tomto. Zepředu je jako Hyundai a Kia, na bocích připomene Lexus, vzadu Peugeot a uvnitř Opel. Originální je jen neschopnost vše sladit.
Nová čínská SUV se rodí jako houby po dešti. Před pár dny jsme poklepali na zoubek faceliftovaného Emgrandu X7, se kterým dorazila i dříve neviděná verze Sport. Nyní tu pro změnu máme model S8, za kterým stojí automobilka Haima. Ta spadá pod konkurenční společnost FAW Group, do jejíhož portfolia patří i značka Honqgi známá jako výrobce vůbec nejdražších čínských aut, která jsou aspoň trochu svá. Do něčeho takového má ale S8 bohužel daleko.
Novinka vzešlá z loňského konceptu SG00 sice rovnou jako vlajková loď značky zamířila na firemní vrchol, ovšem vzdáleně spřízněným limuzínám se opravdu nemůže rovnat. Nemluvíme přitom ani tak o luxusu uvnitř, nýbrž o vzhledu. I Honqgi sice pro své produkty čerpá inspiraci u konkurence nebo v minulosti, veškeré mnohdy i nekorespondující prvky jsou v jejich případě nakonec vždy umně skloubeny dohromady. Haima ale připomene dort pejska a kočičky.
V podstatě tedy záleží jen na úhlu pohledu a vaší paměti, abyste vypočítali, u kolika soupeřů se S8 inspirovalo. Čelní partie jsou jasně ovlivněny korejským Hyundai Santa Fe určeným pro čínský trh, zvláště pak maska chladiče a nárazník s výraznými vzduchovými otvory, pojetí spodní části přídě pak připomene sesterskou Kiu. Jakmile spatříte zadní světla, vlezou vám na mysl novinky Peugeotu. Tvar zadního sloupku má zřejmě rovněž původ ve Francii, i když obdobný styl užívá i Lexus nebo Opel.
Na neoriginalitu si u Číňanů svět tak nějak zvykl, nedá se s ní nic dělat, neboť tamní automobilky stále nemalou oporu v domácích soudech. Nicméně hlavně v poslední době nastal jasně patrný posun ve vkusu. Číňané zkrátka udělali velký krok kupředu a řadu jejich aut by si koupili i rozmazlenější Evropané. Haima S8 do této kategorie ale nepatří, za oči bere hlavně boční okenní linie, jež je na koncovém sloupku zakončena divným zlomem.
U tohoto vozu je tedy nakonec jen dobře, že vyhrazen zůstane pouze domácímu publiku. To se přitom může těšit na novou modulární platformu HMGA (Haima Global Architecture), která mu dává rozvor dlouhý 2 700 milimetrů a celkovou délku 4 565 mm. Její součástí je i víceprvková zadní náprava, v rámci techniky tedy již Číňané bodují daleko více než vizáží. I proto ostatně architekturu ve zkrácené verzi dostane i druhá generace menšího modelu S5.
Pod kapotou se zpočátku objeví pouze přeplňovaná benzinová jedna-šestka, přičemž jejích 194 koní bude přenášet pouze šestistupňová automatická převodovka, a to navíc jen na přední kola. Do budoucna se ovšem počítá s rozšířením nabídky, i když systém 4x4 zákazníci očekávat nemají. Stejně tak se nezdá, že by k dispozici byl i manuál. Místo toho dorazí pouze 1,2litrový turbomotor, který poslouží jako základní jednotka. Jeho výkon však zatím nebyl prozrazen.
Stejně tak momentálně zůstává tajemstvím interiér, v případě konceptu rovněž nastalo vykrádání evropských značek. Třeba volant je přímou kopií Opelu, zatímco vzhled výdechů klimatizace připomene Audi či jím vlastněné Lamborghini. Na koncern VW pak odkazuje uspořádání středového tunelu, volně stojící displej multimediálního systému je pak aktuálně velmi rozšířeným prvkem napříč celou automobilovou branží. Je to skutečně neuvěřitelná kopie nespočtu jiných aut.
Prodej by měl odstartovat v nejbližších měsících, přičemž jak jsme již uvedli, zatím SUV zůstane vyhrazeno jen své domovině. Za kolik pak bude k mání, bude nejspíše oznámeno až v době konkrétního příchodu na trh, kdy se zajisté ukážou i lepší snímky interiéru. My je ale v tomto případě ani s tlumeným nadšením očekávat nebudeme, tohle auto neposouvá automobilový svět vůbec nikam.
Haima S8 nepůsobí vizuálně ani trochu originálně
Zvenčí se letošní produkční verze podobá loňskému konceptu SG00 do posledního detailu, stejné to má být i v případě interiéru
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch