Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc
2.2.2019 | Petr Prokopec
Možná to bude znamenat menší zpoždění uvedení revolučního motoru na trh, Japonci přesto nyní chtějí, aby byl nejen úsporný, ale stavěl i na další podstatné vlastnosti - vysokém výkonu.
Novou generaci Mazdy 3 jsme si mohli představit na sklonku loňského listopadu. O měsíc později se objevil první ceník, ve kterém už figurovala i převratná motorizace SkyActiv-X. Ta bude v sousedním Polsku k mání v přepočtu za 679 tisíc korun. Nicméně na vůz bude třeba vyčkat až do léta. A je otázkou, zda se náhodou zákazníci nebudou muset obrnit ještě větší trpělivostí. Automobilka totiž stále ještě s laděním svého „dieselu na benzin“ neskončila.
Tuto skutečnost potvrdil Masahiro Moro, prezident severoamerické divize značky, který dodal, že cílem pokračujícího vývoje je zvýšení výkonu motoru. Dle něj Mazda jednoduše nemůže stavět revoluční technologii pouze na nízké spotřebě, neboť na některých místech světa jsou jeho ceny příliš nízké na to, aby šlo o podstaty prodejní argument. Proto se automobilka rozhodla, že z motoru vydoluje ještě vyšší výkon, než s jakým se dosud počítalo. Co přesně máme čekat, to již Moro neupřesnil. Nicméně pokud si uvědomíme, že dvoulitrová jednotka měla původně produkovat 190 koní, je jasné, že se maximální výkon musí posunou nad hranici 200 koní.
Právě další kolo ladění je důvodem, proč Mazda kompletně pozměnila strategii uvádění této verze na trh. A z toho důvodu se nemalou měrou věnuje i dalším agregátům, jenž budou pod kapotou trojky k dispozici. Jedním z nich je i diesel, který značka nehodlá nasadit pouze v Evropě, ale dokonce i ve Státech. V zámoří je přitom aktuálně s „producentem sazí“ spojen pouze model CX-5, který používá 2,2litrový čtyřválec. S novou Mazdou 3 ale možná dorazí i dosud nenabízená 1,8litrová jednotka.
Tato strategie je překvapivá, image dieselů je totiž ve Státech poškozena nejen skandálem Volkswagenu, ale také podivnými machinacemi koncernu Fiat Chrysler Automobiles, jenž taktéž vyústily v nemalé pokuty. Moro ovšem věří tomu, že diesel má v nabídce stále své ospravedlnitelné místo, hlavně díky výhodám, jenž nabízí v rámci tažné kapacity. Mimo to jsou tu výhody v oblasti dojezdu, který je nepopiratelně vyšší než u elektromobilů, které jsou na obou kontinentech tlačeny do popředí.
Moro ovšem nechce na americkém trhu jen diesely, rád by se dočkal také návratu Mazdy RX-7. A to znamená také návrat Wankelu. Svou novou vlajkovou loď by ostatně ráda měla i samotná automobilka, zvláště poté, co konkurenční Toyota vyrukovala s pátou generací kultovního sporťáku Supra. Je tu ovšem jeden zásadní problém - Mazda nemá k dispozici takové zázemí jako největší japonská automobilka. To ale nakonec není jediný zádrhel.
Je totiž třeba si uvědomit, že i přes nemalé kapacity Toyoty nová Supra přišla na svět jen díky spolupráci s BMW. A co víc, mnichovskou techniku používá i pod kapotou. Pokud by ale Mazda znovu vyrukovala s modelem RX-7, mělo by se jednat o vůz, který nebude zatížen jedinou kontroverzí. Jinými slovy, veškeré použité komponenty by musely být ryze japonské. A co více, onen Wankel pod kapotou by musel posloužit pouze k roztáčení kol.
Mazda ovšem počítá s tím, že rotační motor během jeho návratu na světlo světa použije pouze jako generátor energie pro elektrické jednotky. A právě ty poslouží k samotnému pohonu. Bez elektřiny však automobilka musí počítat s nemalou spotřebou a emisemi, což návrat na trh znesnadňuje.
Pravověrný Wankel, stejně jako návrat RX-7, tak nejspíše zůstanou jen Morovými sny. Je to škoda, nicméně realita je taková, že Mazda se musí soustředit především na svůj klíčový byznys. Tím je i „diesel na benzin“, který samozřejmě neskončí jen pod kapotou trojky, ale zamíří i do dalších modelů. Kdy se tak ovšem stane, o jaké vozy půjde a jaké budou jeho specifikace, ukáže teprve čas.
Nová Mazda 3 dorazí na trh již na jaře...
...na revoluční SkyActiv-X však bude třeba vyčkat, možná i déle než do léta. Automobilka totiž po ponížení spotřeby hodlá ještě více navýšit výkon
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch