Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má
15.11.2019 | Petr Prokopec
Klíče k výjimečným autům nebývají nutně skromné, ten k základnímu Ferrari jménem Roma je ale opravdu křiklavý. I když se to na první pohled nemusí zdát.
Jak se zdá, z Ferrari se začíná stávat masová značka. Není tomu dávno, co automobilka striktně limitovala svou roční produkci na sedm tisíc kusů. Tato kvóta nicméně byla překročena již před osmi lety, aktuálně tak v Maranellu vzniká během každých dvanácti měsíců více než osm tisíc vozů. To je však pouze začátek růstu, neboť jak všichni víme, Ferrari chystá své první SUV zvané Purosangue, se kterým bude stoprocentně spojena nemalá vlna zájmu. Totéž lze čekat také od nového základního GT, které bylo pod názvem Roma odhaleno tento týden.
Italskou novinku se povedlo až do poslední chvíle udržet pod pokličkou, o to působivější její příchod je. Stojí za tím hlavně design, který má dle Ferrari odrážet uvolněný a přitom zábavný životní styl, jakému se lidé oddávali v Římě v 50. a 60. letech minulého století. Je ovšem třeba dodat, že spíše než italskou školu nám Roma připomíná tu britskou. Pomalu by totiž stačilo vyměnit logo na přídi, a rázem byste někoho s úspěchem přesvědčili, že jde o nový Aston Martin či Jaguar.
Možná i z toho důvodu Ferrari přišlo s novým specifickým klíčkem, jenž každému dá ihned jasně najevo, co že to vlastně řídíte. Na první pohled se totiž může zdát, že jste uloupli z přídě znak, kterým nyní boucháte do stolu v restauraci. Nicméně to je pouze jedna strana mince, respektive tedy klíčku. Z druhé strany již najdete kůži, do níž byly vyraženy symboly pro odemykání i zamykání. Dvojím zmáčknutím odemykání se pak otevře zavazadelník nad zadní nápravou.
Stejně jako se budou lišit názory na klíček, který bude pro jedny úchvatný a pro druhé poněkud humpolácky vypadající, tak bude odlišně vnímán i design. Tím nemyslíme onen odkaz na italskou či britskou designovou školu. Řeč bude spíše o samotném pojetí, kdy řada lidí bude tleskat neuvěřitelné čistotě, zatímco druhý tábor bude poukazovat na možná až podivně stylizovanou čelní masku, která je navíc lakována stejným odstínem jako zbytek karoserie.
Jak se vám ale Roma líbí či nikoliv, to již musíte posoudit sami. Za nás tedy jen dodáme poměrně malé množství technických informací, které Ferrari aktuálně dalo do placu. Nové GT je poháněno 3,9litrovým přeplňovaným osmiválcem, jenž byl uložen vpředu. Pohonná jednotka produkuje 620 koní a 760 Nm točivého momentu, jež jsou přenášeny skrze osmistupňový dvouspojkový automat z modelu SF90 Stradale na zadní kola.
Sprint z klidu na stovku zabere 1 472 kilogramů vážícímu kupé 3,4 sekundy, což je dostatečně působivý čas na to, aby Roma mohla být právoplatným Ferrari. Zároveň však novinka ponechává dostatek prostoru svým postarším příbuzným. Na dvoustovku se pak rozjede za 9,3 sekundy, její rozlet ukončí elektronický omezovač na 320 km/h. Tím ale dostupné informace zatím končí, se zbytkem se Italové pochlubí za pár týdnů.
Nové Ferrari Roma se již ukázalo naživo...
...pročež si můžeme prohlédnout i neobvyklý klíček
Posloužit samozřejmě můžeme také oficiální fotogalerií
Zdroje: Ferrari, Mr.Cavallino@Instagram, Jack Rix@Twitter
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 4 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda