Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má

Klíče k výjimečným autům nebývají nutně skromné, ten k základnímu Ferrari jménem Roma je ale opravdu křiklavý. I když se to na první pohled nemusí zdát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má

15.11.2019 | Petr Prokopec

Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Klíče k výjimečným autům nebývají nutně skromné, ten k základnímu Ferrari jménem Roma je ale opravdu křiklavý. I když se to na první pohled nemusí zdát.


Jak se zdá, z Ferrari se začíná stávat masová značka. Není tomu dávno, co automobilka striktně limitovala svou roční produkci na sedm tisíc kusů. Tato kvóta nicméně byla překročena již před osmi lety, aktuálně tak v Maranellu vzniká během každých dvanácti měsíců více než osm tisíc vozů. To je však pouze začátek růstu, neboť jak všichni víme, Ferrari chystá své první SUV zvané Purosangue, se kterým bude stoprocentně spojena nemalá vlna zájmu. Totéž lze čekat také od nového základního GT, které bylo pod názvem Roma odhaleno tento týden.

Italskou novinku se povedlo až do poslední chvíle udržet pod pokličkou, o to působivější její příchod je. Stojí za tím hlavně design, který má dle Ferrari odrážet uvolněný a přitom zábavný životní styl, jakému se lidé oddávali v Římě v 50. a 60. letech minulého století. Je ovšem třeba dodat, že spíše než italskou školu nám Roma připomíná tu britskou. Pomalu by totiž stačilo vyměnit logo na přídi, a rázem byste někoho s úspěchem přesvědčili, že jde o nový Aston Martin či Jaguar.

Možná i z toho důvodu Ferrari přišlo s novým specifickým klíčkem, jenž každému dá ihned jasně najevo, co že to vlastně řídíte. Na první pohled se totiž může zdát, že jste uloupli z přídě znak, kterým nyní boucháte do stolu v restauraci. Nicméně to je pouze jedna strana mince, respektive tedy klíčku. Z druhé strany již najdete kůži, do níž byly vyraženy symboly pro odemykání i zamykání. Dvojím zmáčknutím odemykání se pak otevře zavazadelník nad zadní nápravou.

Stejně jako se budou lišit názory na klíček, který bude pro jedny úchvatný a pro druhé poněkud humpolácky vypadající, tak bude odlišně vnímán i design. Tím nemyslíme onen odkaz na italskou či britskou designovou školu. Řeč bude spíše o samotném pojetí, kdy řada lidí bude tleskat neuvěřitelné čistotě, zatímco druhý tábor bude poukazovat na možná až podivně stylizovanou čelní masku, která je navíc lakována stejným odstínem jako zbytek karoserie.

Jak se vám ale Roma líbí či nikoliv, to již musíte posoudit sami. Za nás tedy jen dodáme poměrně malé množství technických informací, které Ferrari aktuálně dalo do placu. Nové GT je poháněno 3,9litrovým přeplňovaným osmiválcem, jenž byl uložen vpředu. Pohonná jednotka produkuje 620 koní a 760 Nm točivého momentu, jež jsou přenášeny skrze osmistupňový dvouspojkový automat z modelu SF90 Stradale na zadní kola.

Sprint z klidu na stovku zabere 1 472 kilogramů vážícímu kupé 3,4 sekundy, což je dostatečně působivý čas na to, aby Roma mohla být právoplatným Ferrari. Zároveň však novinka ponechává dostatek prostoru svým postarším příbuzným. Na dvoustovku se pak rozjede za 9,3 sekundy, její rozlet ukončí elektronický omezovač na 320 km/h. Tím ale dostupné informace zatím končí, se zbytkem se Italové pochlubí za pár týdnů.


Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 1 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 01Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 2 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 02Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 3 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 03Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 4 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 04Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 5 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 05Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 6 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 06Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 7 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 07Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 8 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 08
Nové Ferrari Roma se již ukázalo naživo...

Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 9 - Ferrari Roma klic kriklavy lepsi2 01Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 10 - Ferrari Roma klic kriklavy lepsi2 02Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 11 - Ferrari Roma klic kriklavy lepsi2 03
...pročež si můžeme prohlédnout i neobvyklý klíček

Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 12 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 12Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 13 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 13Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 14 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 14Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 15 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 15Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 16 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 16Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 17 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 17Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 18 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 18Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 19 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 19
Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 20 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 20Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má - 21 - Ferrari Roma 2019 prvni sada 21
Posloužit samozřejmě můžeme také oficiální fotogalerií

Zdroje: Ferrari, Mr.Cavallino@Instagram, Jack Rix@Twitter

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.