Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai Santa Fe neporáží Škodu Kodiaq jen technikou, ale i prostorem
22.2.2019 | Petr Prokopec
Co se zprvu zdálo jen jako facelift, je nakonec nová generace Grand Santa Fe. To nenarostlo jen rozměrově, ale i výbavou, do níž spadá třeba zcela nová ochrana proti zlodějům.
Nová verze Hyundai Santa Fe dokáže zaujmout zvenčí i uvnitř. Nyní konečně míří i do prodeje, zrekapitulovat tak můžeme veškerá známá fakta, jež navíc rozšíříme o nové informace, snímky a také první cenu.
Nové Santa Fe má oproti původním předpokladům nakonec skutečné právo na to, aby jej Korejci označovali jako zcela novou generaci. Došlo totiž k zásadním posunům v konstrukci, kdy kupříkladu rozvor narostl o sto milimetrů na 2 865 mm. Je tak největší ve své třídě, třeba Škoda Kodiaq je v tomto směru o sedm centimetrů kratší. Nepřekvapí tedy, že i Korejci nabízí tři řady sedadel, na rozdíl od českého SUV umožní vybrat si mezi šestimístným či sedmimístným provedením, věřit jim lze i slova o tom, že jde o nejprostornější vůz své třídy.
O 160 milimetrů narostla také délka, Santa Fe dnes naměříte 4 890 mm. Prodloužení jde ale do značné míry na vrub nových nárazníků a výraznější čelní masky. Ta si bere zjevnou inspiraci v Audi Q8, zatímco v případě zádi budete mít hlavu plnou Volva. Za tím pro změnu stojí design světel, která jsou navíc navzájem propojena módním LEDkovým proužkem. Ovšem nikoliv v horních partiích, jak je dnes typické, nýbrž vespod, přímo na hraně víka zavazadelníku.
Přesunout se můžeme dovnitř, k čemuž je zapotřebí otevřít dveře. Tím se dostáváme k unikátnímu prvku, jímž je nové Santa Fe vybaveno. Na klikách jsou instalovány čtečky otisků prstů. Stačí se dotknout kliky, auto se odemkne a současně je nastavena poloha sedadla řidiče a zpětných zrcátek. V budoucnu by systém měl zvládnout i automatické nastavení volantu a klimatizace, v plánu je i úprava vlhkosti v kabině.
Hyundai prohlašuje, že systém odolá nejen veškerým nástrahám počasí, ale rovněž hackerům. Zda tomu tak ale skutečně bude a zda náhodou nedojde v na velké uřezávání prstů, však hned tak nezjistíme. Očkem tedy hodíme po dalších finesách, přičemž nadmíru užitečnou bude monitoring zadních sedadel. Systém na základě ultrazvukových senzorů po odchodu řidiče a uzamčení vozu zkontroluje, zda vzadu nezůstalo zapomenuté dítě, a pokud ano, majitele ihned uvědomí.
Automobilka myslela i na bezpečnost při samotném opouštění vozu, Santa Fe je tak osazeno čidly monitorujícími prostor za vozem. Jakmile tak budete chtít otevřít dveře, čímž byste ohrozili ostatní účastníky vozu, jste opět varováni. Tím ale výčet unikátních novinek víceméně končí, dále se již SUV může pochlubit „obyčejnostmi“, mezi něž patří třeba hlasové ovládání či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů.
Použitá technika už tolik novot nepřináší, jedinou změnou je totiž vypuštění základního 2,4litrového atmosférického čtyřválce. Santa Fe tak bude k mání pouze s dvoulitrovým turbem, jež může 245 koní posílat skrze automat na přední či všechna čtyři kola. Právě tento krok přitom vedl k navýšení základní ceny oproti dosluhujícímu provedení, jež startovalo o zhruba 40 000 Kč níže.
Novinka tak s cenou začíná v přepočtu na 850 tisících korunách, což zejména na čínské poměry, kde bude vůz primárně k mání, není zrovna láce. Za velkou zdí bude prodáván jako Santa Fe, protože Číňané mají rádi velká auta, k nám by mohlo dorazit pod označením Grand Santa Fe, jak si až sedmimístný model říkal donedávna.
Nové Hyundai Santa Fe se ukázalo na pořádné sadě oficiálních fotek
Naživo jsme jej mohli spatřit už dříve...
...stejně jako jsme mohli vidět jeho čtečku otisků prstů
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 35 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch