Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai Santa Fe se ukázalo i v evropské verzi, nabídkou motorů zariskuje
23.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Krátce po světové premiéře v Koreji ukázalo Hyundai své nové Santa Fe i v provedení, ve kterém bude k mání u nás. Liší jen v detailech, ale liší se.
Nové Hyundai Santa Fe jsme si mohli poprvé představit včera ráno. Korejci nás přitom docela překvapili, neboť během živé prezentace nevyrukovali jen s několika narychlo seskládanými předprodukčními exempláři, ale vytáhli rovnou celou armádu produkčních. Zároveň uvedli, že dieselový motor nenabídnou pouze ve své domovině, ale zamíří s ním také do Spojených států. Zcela logicky nás tak zajímala evropská verze, neboť ta bude muset bojovat s averzí vůči dieselům.
Jak se nyní ukazuje, Hyundai se bude muset připravit na opravdu zuřivou bitvu, zvláště v některých zemích. Santa Fe totiž bylo odhaleno také v evropském provedení, a to s ničím jiným než s diesely nepočítá. Zákazníci tedy budou moci volit mezi dvoulitrem naladěným na 150 nebo 182 koní, případně pak mezi 2,2litrovou jednotkou produkující koní 200.
Všechny pohonné jednotky bude možné spárovat se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem. V prvním případě je volba vždy spojena s pohonem předních kol, ve druhém pak pro změnu se systémem 4x4. Jedinou výjimkou je vrcholný agregát, v jehož případě lze překvapivě počítat i přes dvouspojkový automat pouze s předokolkou.
Santa Fe 2,2 CRDi přitom zvládá akceleraci z klidu na stovku za 9,7 sekundy a maximálku 205 km/h, v případě dvoulitrové verze disponující 182 koňmi lze pro změnu počítat s 10sekundovou akcelerací a nejvyšší rychlostí 201 km/h. Další data zatím nejsou k dispozici, pročež lze zmínit objem zavazadelníku, který narostl o čtyřicet litrů na 625 l.
Díky nárůstu vozu na 4,77metrovou délku a 2,77metrový rozvor lze počítat také s větším prostorem uvnitř, kupříkladu místo pro nohy ve druhé řadě sedadel narostlo o 38 milimetrů. Více si řekneme v Ženevě, kde by novinka měla debutovat. Aktuálně tak jen přihodíme prvních pár fotek evropské verze, rovnou v sedmimístné variantě.
První snímky evropského Hyundai Santa Fe nám odhalují i tři řady sedadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch