Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké
8.2.2019 | Petr Prokopec
Máme tendenci titulovat jej i jako nejmenší, ale ono zase tak malé nebude. Model Kamiq prostorem mezi nápravami překoná nejen první generaci Octavie, ale i dražší Karoq.
Doby, kdy Škoda měla v nabídce pouze jediné SUV, jsou dávno pryč. Současné portfolio v takové Číně čítá hned čtyři zástupce a zakrátko se rozšíří o dalšího člena. Evropa sice zůstává ve skluzu, ovšem Kamiq můžeme očekávat rovněž letos, a to navíc v řádu týdnů. Nejmenší SUV značky má totiž výstavní debut naplánovaný na začátek března, kdy bude probíhat autosalon v Ženevě. Pokud na něj přitom zavítáte, zjistíte, že označení „nejmenší“ je trochu zavádějící a že Kamiq klame tělem.
Mladoboleslavská novinka ve skutečnosti bude relativně velkým vozem, koneckonců se jedná o Škodu Scala „na chůdách“. Hatchback stoprocentně překonává v oblasti rozvoru (2 651 mm vs 2 649 mm), což je zatím jediný rozměr, který byl oficiálně potvrzen. Je ale jisté, že Kamiq naroste na více než 1 471 milimetrů do výšky, v rámci šířky pak zůstane u 1,8 metru a v případě délky lze nejspíše počítat s 4,3 metry - „skála“ tedy v tomto ohledu nejspíše překonána nebude.
Jelikož nový hatchback stále ještě není častým zjevem na silnicích, vezmeme si ke srovnání daleko známější vůz značky, a sice Škodu Octavia první generace. Ač ta přišla na trh v roce 1996 a vyrábět se přestala před devíti lety, za malou by ji nejspíše nikdo nepovažoval. I proto, že již v té době jste ji mohli naměřit 4 511 milimetrů na délku a 2 512 mm v rámci rozvoru. Prostorem mezi nápravami ale evidentně nové SUV nepřekoná, délkou pak o necelých 20 cm.
Jakkoliv tedy Kamiq bude stát na nejmenší verzi modulární platformy MQB, jíž koncern VW Group užívá především pro „prcky“ typu Škody Fabia či Volkswagenu Polo, v tomto případě jde o variantu A0 s vůbec největším rozvorem. Ten je v kombinaci s koncepcí předních sedadel natolik působivý, že Kamiq bude moci nabídnout cestujícím na zadních sedadlech 73 milimetrů prostoru před koleny - tedy stejnou porci, jakou nabízí současná 4,65metrová Octavia.
Nové SUV tedy rozhodně nebude malé, což nakonec značce může způsobit i menší problém - do značné míry se totiž bude překrývat se Škodou Karoq, která má dokonce menší rozvor (2 638 mm). Na druhou stranu ji lze osadit i dvoulitrovými motory a pohonem všech kol, zatímco Kamiq počítá pouze s agregáty 1,0 TSI, 1,5 TSI a 1,6 TDI. Zástavbu systému 4x4 pak platforma MQB A0 vůbec neumožňuje, k dostání tedy nebude ani za příplatek.
Nic víc aktuálně již nemůžeme dodat, do placu tak jen přihodíme poslední špionážní fotografie, na kterých je Kamiq vidět jen s malým maskováním. Zejména v modré barvě karoserie působí opravdu drobně, spíše jako Scala s lehce nafouknutou střechou než SUV, zvláště pak zezadu. Nicméně jak jsme si právě vysvětlili, toto zdání klame - Kamiq totiž opravdu není až tak úplně zástupce subkompaktního segmentu, ale spíše toho kompaktního.
Škoda Kamiq byla nachytána skoro bez maskování. Na fotkách vypadá opravdu drobně, ve skutečnosti ale tak malá není
Zdroj: AutoEvolution
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch