Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejvýkonnější Porsche dneška překvapí, je to 918 Spyder pro čtyři
24.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Panamera Turbo S E-Hybrid a je s 680 k nejvýkonnějším modelem v nabídce zuffenhausenské značky. Stovku udělá za 3,4 s a jede dál a dál.
Porsche nikdy nebylo značkou, která by na první místo kladla vysoké výkony. Ještě před několika lety jste s modelem 911 pořídili zhruba 300 koní, tedy jen něco málo přes polovinu ve srovnání s konkurencí z italského Maranella. Ve zrychlení v přímém směru se proto kupé či kabriolet ze Zuffenhausenu řadily na druhé místo, nicméně jízda na točitých okreskách či okruhu byla nezřídka hájemstvím Porsche, kde jeho auta nastavovala mezi dostupnějšími sporťáky laťku pro konkurenci nízkou hmotností a špičkovou aerodynamikou.
V poslední době se ale zdá, že i německá automobilka se zapojila do závodů ve zbrojení. Pod kapotami jejích modelů nacházíme čím dál tím výkonnější motory. Dokazuje to i nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. To je aktuálně nejpotentnějším vozem značky, jaký si můžete pořídit. A co více, nabízí více koní než jakýkoliv sériový model před ním, s výjimkou limitovaného 918 Spyder.
Hybridní hypersport zde nezmiňujeme náhodou, čtyřdveřová novinka s ním má více společného, než se může na první pohled zdát. Na rozdíl od běžného Porsche Panamera 4 E-Hybrid nepoužívá ke svému pohonu šestiválcový motor, nýbrž čtyřlitrový osmiválec jako základní Turbo. Tato pohonná jednotka přitom produkuje 550 koní, což je samo o sobě již dostatečně působivé číslo.
Porsche k spalovací jednotce ale přidalo elektromotor o výkonu 136 koní. Celkově lze tak od soustavy očekávat 680 koní a především 850 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již od 1 400 otáček. Zrychlení z klidu na stovku pokleslo na 3,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 310 km/h. To jsou stejná čísla, jaké nabízí Porsche 911 GT3 RS.
Díky elektromotoru ale najdeme mnohem nižší hodnoty v kolonkách týkajících se spotřeby. Podle cyklu NEDC potřebuje E-Hybrid 2,9 l/100 km, přičemž tato hodnota byla poněkud překvapivě potvrzena i americkou EPA. Porsche dodává, že vodou chlazené lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh zvládnou 50 km jízdy čistě na elektřinu.
Baterie lze dobíjet skrze standardní zásuvku za 6 hodin, při využití příplatkové rychlodobíjecí 32ampérové stanice se tato doba zkracuje na 2,4 hodiny. Majitelé mohou celý proces ovládat na dálku skrze Porsche Communication Management (PCM) nebo aplikaci Porsche Connect, která je určena nejen pro mobily, ale i chytré hodinky Apple Watch.
Hybridní Turbo je k dispozici ve dvou variantách, jako základ a prodloužená verze Executive. Ta je poněkud těžší, zrychlení z klidu na stovku jí proto zabere o desetinu sekundy déle. Karbon-keramické brzdy ukryté za 21palcovými litými koly už mají ve standardu obě verze, stejně jako vektorování točivého momentu či paket Sport Chrono.
Ve verzi Executive jsou standardem elektricky stavitelná zadní sedadla a komfortní hlavové opěrky. Kromě toho je možné u tohoto provedení počítat také s řiditelnou zadní nápravou. Ceny startují na sumě 185 736 Eur (cca 5 019 000 Kč), respektive na 199 183 Eur (5 382 500 Kč) za prodloužené provedení.
Oficiální fotogalerie nového Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB