Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche 911 nafoceno bez špetky maskování. Příď odhalil odraz v zrcadle
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od „nejlínějších designéru aut na světě” nelze čekat revoluci, evoluce Porsche 911 je ale citelná. Můžeme vidět záď, příď i některé zajímavé detaily.
Porsche 911 se před třemi let dočkalo poměrně kontroverzního faceliftu, v jehož rámci byly atmosférické motory nahrazeny přeplňovanými. O tomto kroku se mluví prakticky dodnes, pročež si jen málokdo všiml, že sportovní legenda pomalu dospěla k závěru svého životního cyklu. Nicméně skutečnost je taková, že generace 991 spatřila světlo světa již v roce 2011. Letošní příchod nástupce je tedy jistotou.
Dosud jsme přitom měli za to, že novinka se ukáže až na podzim v Paříži. Nicméně nyní se spíše zdá, že automobilka ze Zuffenhausenu trochu přitlačila na pilu a vůz nám představí již za dva týdny na autosalonu v Ženevě. Svědčí o tom totiž snímek, který Němka Nina Stegmaier pořídila v dealerství Porsche v Ausburgu. Tam si na dílně s maskováním nedělali hlavu a asi ani nečekali, že by žena mohla rozeznat jednu generaci 911 od druhé. Mýlili se a díky jejímu snímku si můžeme být jisti, že vývoj auta je prakticky hotov.
Stejně tak je jisté, že design nové generace bude evolučnější než dosud. Prohlédnout si aktuálně můžeme především zadní partie, kde je dominantní jsou hlavně světlomety propojené páskem z diod. Pokud přitom trochu zaostříte zrak na spodní část tohoto prvku, můžete si povšimnout i částečně ukrytého nápisu „Porsche“. S ohledem na hrátky designérů s LEDkami se přitom zdá, že jistou světelnou show můžeme čekat i zde, proto je nápis s vypnutými světly sotva patrný. Společnost mu pak dělá přepracovaný kryt motoru nebo mohutnější nárazník s difuzorem.
Díky odrazu v zrcadle pak můžeme vidět i příď. Ta počítá s víceméně klasickými světlomety s především novým vnitřním uspořádáním, patrný je ale ostřeji stylizovaný přední nárazník. A to i přesto, že odraz poněkud zkresluje. Na každý pád je očividné, že základní Porsche 911 Carrera (a Carrera S) vsadí hlavně na jednoduchost. Výraznější spoilery a prolisy lze čekat u sourozenců, kteří dorazí ve druhém sledu.
V motorovém prostoru můžeme znovu očekávat přeplňovaný třílitrový šestiválec, jehož výkon by měl vzrůst z 370 na 400 koní u základu, respektive ze 400 na 450 koní u varianty S. Zatím ale jde pouze o spekulaci, stejně jako automobilka nepotvrdila, zda navýšení výkonu dosáhne pomocí instalace 48voltového elektrického okruhu. Nicméně jelikož prim kromě navyšování výkonu spočítá i v úspoře paliva, možné a velmi pravděpodobné to je.
Více informací by mohlo dorazit záhy, zvláště pokud se potvrdí onen ženevský debut. Aktuálně tak jen můžeme dodat, že Porsche v rámci nové generace počítá i s plug-in hybridem, ten ale nejspíše dorazí až v rámci faceliftu někdy okolo roku 2023. V mezičase by ale nabídku měly rozšířit i varianty jako GTS, Targa, Turbo či GT3. Poslední zmíněná by přitom stejně jako současný model měla setrvat u atmosférického motoru i manuálu.
Nové Porsche 911 nám představilo hlavně svou záď. Ta sice bude evoluční, ovšem nových detailů je požehnaně. Změny vidíme alespoň v náznacích i na přídi a k dalším došlo pod kapotou
Zdroj: Nina Stegmaier@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před hodinou - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 5 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva