Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky

Porsche nezklamalo a i novou generaci Cayenne nabízí ve verzi Turbo. Je tak extrémní, jak čekáte, s jedním u SUV dosud nevídaným prvkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky

12.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche nezklamalo a i novou generaci Cayenne nabízí ve verzi Turbo. Je tak extrémní, jak čekáte, s jedním u SUV dosud nevídaným prvkem.

Víte, jak se občas říká, že nějaké auto žere nejen trávu kolem cesty, ale i matky s kočárky? Do tlamy nového Porsche Cayenne Turbo by se nějaká možná i vešla. Tak obrovský je nasávací otvor na jeho přídi. Prozatím nejsilnější a nejrychlejší verze nové generace Porsche Cayenne se ukázala na autosalonu ve Frankfurtu.

Začněme tím nejpodstatnějším, tedy tím, co je pod kapotou - čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který na všechna kola pošle 550 koní a 770 Nm přes novou osmistupňovou automatickou převodovku. Maximálka je 286 km/h a na stovku Cayenne Turbo zrychlí za 4,1 vteřiny, příp. za 3,9 vteřiny, pokud připlatíte za paket Sport Chrono.

Čtete správně, více než dvoutunové SUV fušuje svým zrychlením do práce supersportům. Podle Porsche kombinuje novinka „preciznost sporťáku, komfort sedanu a přizpůsobivost offroadu”. Kde do toho vstupuje brutální síla motoru, si domyslete sami, v každém případě bude seznam aut, které Cayenne Turbo zlikviduje ve sprintu, dost dlouhý. A to ještě před sebou nemáme Turbo S, které bude jistě dříve nebo později následovat.

Cayenne Turbo nabídne adaptivní vzduchové odpružení se šesti úrovněmi nastavení světlé výšky, které můžete volit buď manuálně, anebo necháte volbu na autě a jen vyberete některý z jízdních režimů. Za příplatek možno mít kromě paketu Sport Chrono také natáčení zadní nápravy, vylepšené vektorování točivého momentu nebo stabilizaci náklonů karoserie pod názvem Dynamic Chassis Control, která využívá 48V elektrický systém.

Kapitolou samou pro sebe jsou u Cayenne Turbo brzdy. O ocelových kotoučích potažených karbidem wolframu jsme hovořili už při představení šestiválcových verzí, ovšem Turbo kromě nich dostalo ještě aerodynamickou brzdu. Opět, čtete správně, prvek ze stíhacích letounů či aut formátu Bugatti Veyron se dostává i na SUV, byť zatím na jedno z nejvýkonnějších a nejrychlejších na světě.

Jako aero-brzda funguje střešní spoiler, který je jinak aktivní a pomáhá s přítlakem na zadní nápravě a také se spotřebou paliva. Když na brzdy opravdu šlápnete, vyklopí se víc a „brzdí o vzduch” obtékající auto. Sama o sobě dokáže pomoci zpomalení tak, že při brzdění z 250 km/h zastavíte o dva metry dříve. Bohužel nemáme fotku, jak to při brzdění vypadá, jen fotku zvednutého spoileru, ale úplně dole najdete špionážní video Cayenne Turbo na Nordschleife, kde je vidět aktivní zadní spoiler v činnosti.

Na rozdíl od většiny autosalonových představení, tohle Cayenne Turbo si už můžete v Evropě koupit. Českou cenu zatím před sebou nemáme, ale v Německu startuje na 138 850 Eur (3,62 milionu korun) včetně daně. V německém konfigurátoru Porsche ale zatím žádné Turbo není, nabídne jen základní model a verzi S. První auta zamíří k zákazníkům koncem letošního roku.


Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 1 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 01Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 2 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 02Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 3 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 03Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 4 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 04Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 5 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 05Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 6 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 06Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 7 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 07Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 8 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 08Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 9 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 09Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 10 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 10Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 11 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 11Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 12 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 12Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky - 13 - porsche cayenne turbo 2018 ofic 13
Nové Cayenne Turbo má unikátní masku chladiče. Ještě větší než šestiválcové verze. A také aerodynamickou brzdu jako stíhačky nebo Bugatti

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.