Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Škody pro nejbližší roky: Dorazí i nástupce dvou modelů z komunistické éry
7.8.2019 | Petr Prokopec
Ačkoli nabídka Škody poslední dobou bobtná dosud nepoznanou rychlostí, nových modelů ještě přibude. Jen do roku 2021 přijde hned několik vozů, které dnes v nabídce automobilky nefigurují.
Pro spatření nejbližší budoucnosti Škody nemusíme ani koukat do křišťálové koule, minimálně na elektrifikaci jejího portfolia dojde v každém případě. Mladoboleslavská automobilka již několikrát naznačila, že alternativní pohon je pro ní stejnou prioritou jako SUV a těch nyní v její nabídce přibývá jako hub po dešti. Proto ještě letos zamíří do prodeje plug-in hybridní Superb i zcela elektrické Citigo. To je však pouhý předvoj daleko větší invaze, do které se zapojí i Škoda Octavia čtvrté generace. Její příchod na trh přitom máme očekávat ještě letos, jakkoliv se původně mluvilo až o roce příštím.
Než si ale probereme budoucnost, je třeba se trochu vrátit do minulosti. Koncern VW Group totiž několik měsíců v řadě zmiňoval problémy s vývojem osmé generace Volkswagenu Golf. Ta bude již nonstop připojena k internetu, neboť Němci chystají po vzoru Tesly modernizace online. Z toho důvodu však německá automobilka musela řešit záležitosti, se kterými dosud nepřišla do styku. Mnohem komplexnější je veškerý software, jenž je navíc třeba ochránit proti novým kybernetickým nepřátelům.
Aby toho navíc nebylo málo, do hry vstoupilo nové měření spotřeby. Evropská unie totiž vyžaduje homologaci každého provedení, které se dostane do prodeje a u kterého lze očekávat odlišnou spotřebu a emise než u základu. Pokud tedy Volkswagen přijde s modernizací, která takovou změnu způsobí, pak se náhle po silnicích prohání zcela jiné vozy, než s jakými je certifikace spojena. Něco takového přitom Tesla řešit nemusí, neboť její auta mají optikou EU spotřebu tak jako tak nulovou, třebaže to není odrazem reality.
Tyto komplikace nakonec způsobily odklad premiéry Volkswagenu Golf VIII, jehož sériová výroba měla původně touto dobou již běžet plným proudem. Dle nových informací se však linky rozjedou až v říjnu. Nicméně VW je v rámci koncernu hierarchicky nad Škodou, proto se nepočítalo s tím, že by Octavia IV dorazila na trh prakticky ihned se svým příbuzným. Je tu totiž značné riziko, že lidé nepodlehnou vábení „prémiovějšího“ produktu, ale skončí u toho levnějšího a praktičtějšího.
Na druhou stranu je tu ale konkurence, která nikdy nespí. A také skutečnost, že prodeje Škody v Evropě začínají povážlivě klesat, za čímž mimo jiné stojí i pokles zájmu o Octavii (letos o 3,2 procenta). V Mladé Boleslavi si tedy nejspíše řekli, že železo je třeba kout, dokud je žhavé. Škoda navíc má na koncern nemalou páku, zisková marže značky totiž překonává i Seat, Volkswagen či Audi. Octavia proto ještě letos zamíří do prodeje, a to jako liftback a kombi. Plug-in hybridu bychom se ale měli dočkat až příští rok.
V roce 2020 se objeví také elektrické SUV postavené na modulární platformě MEB uzpůsobené alternativnímu pohonu. Škoda přitom neodhalí pouze jednu verzi, ale hned dvě - konzervativně střiženého praktika a stylové rádoby kupé. Délka se v obou případech bude pohybovat okolo 4,7 metru, dojezd pak má činit 500 kilometrů. Zajímavé přitom je, že Škoda chce s cenami startovat na nižší úrovni, než se nachází nejdražší Kodiaq, tedy pod 1,2 milionem korun.
Jakkoliv ovšem elektrická SUV budou představena v roce příštím, na trh zamíří až s počátkem příští dekády. Stejně tak je s rokem 2021 spojeno i elektrické kupé, které by mělo odkázat na svého času výjimečné modely 110 a Garde/Rapid. Očekávat tak prý máme pohon zadních kol, jen s tím rozdílem, že roztáčet je bude elektrická jednotka. Ta bude stejně jako platforma odpovídat základu oněch SUV, také v tomto případě je tedy jistotou dojezd 500 km a relativně (to relativně je třeba podtrhnout) příznivá cena.
Na závěr jsme si pak nechali třešničku, jíž je Škoda Scala RS. Ta je skutečně již za rohem, příští rok ji totiž najdete v showroomech. Otázkou však je, jaké dostane do vínku pohonné ústrojí. S ohledem na onen tlak na elektrifikaci by nás ovšem nepřekvapilo, kdyby skutečně dorazila kombinace benzinové jedna-pětky a elektromotoru, jakou se pyšnil i koncept Vision RS. Ten přitom disponoval 245 koňmi, jenž byla spárovány s ostře řezaným zevnějškem.
Jak jsme tedy zmínili, cestu má mladoboleslavská automobilka jasně vytyčenou. Jestli však bude úspěšná, je nyní ve hvězdách, zvláště v rámci českého trhu, kde je zájem o elektrická auta minimální a při zmíněných cenách na tom i rozšíření nabídky Škody těžko něco mění. Navíc momentálně oslabuje ekonomika a na rozmarné investice typu elektrické auto bude ještě menší prostor.
Škoda Vision E nakonec nebude jen předobrazem dvěma elektrickým SUV, ale také elektrickému nástupci legendárních modelů 110 a Garde/Rapid
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva