Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Forester 2013 nafoceno bez špetky maskování
14.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
První odhalení nového Foresteru únikem japonského katalogu máme už za sebou. Teď si jej prohlédněte ze všech stran i pod širým nebem.
Nepřišlo to vyloženě z ničeho nic, přesto jsme po faceliftu stávající generace Foresteru na konci roku 2010 a nedávném odhalení poloostré verze tS po Evropu předpokládali, že s námi tohle SUV vydrží o něco déle. Nevydrží, nedávný únik japonského katalogu úplně nového modelu potvrdil, že příchod další generace „lesníka” je na spadnutí a hned nám ukázal i řadu jeho technických specifikací.
Celá tato událost měla snad jen jednu vadu. Scan či spíše fotokopie zmíněného katalogu byla kvalitní asi jako čínské airbagy a to pohled na nový Forester poněkud deformovalo. Je ovšem trochu paradox, že právě deformace původních obrázků dodávala vzhledu vozu trochu více „novosti”, než kterou se bude moci reálně pochlubit.
Dosvědčují to nové fotky, které se podařilo pořídit přímo v prostorách továren firmy Fuji Heavy Industries, která za značkou Subaru stojí. Ačkoli ne všechny jsou dokonale kvalitní, skýtají nezkreslený a velmi realistický pohled na novou generaci japonského SUV v podobě, se kterou se příští rok budeme moci potkávat i u nás. Ukazují tedy, že vzhled novinky bude ještě více evoluční a ještě méně revoluční, než jsme původně očekávali, jakkoli slova o střižení zejména přídě po vzoru kompaktního XV pochopitelně platí. Krom té jsou z obrázků patrné poněkud výraznější blatníky a ke spatření jsou i některé nové detaily jako designy litých kol nebo všechny rozdíly mezi dvěma odlišnými řešeními nárazníků.
Interiér novinky už jsme mohli vidět minule a stejně tak i klíčové technické parametry. Víme tedy, že novinka bude oproti současnému Foresteru delší (o 35 mm a bude měřit celkem 4 595 mm), vyšší (o 15 mm na 1 795 mm) a širší (o 20 mm na 1 695 mm). Změnil se také rozvor náprav (o 25 mm na 2 640 mm) a velikost vnitřního prostoru. Ten pro zavazadla bude mít nyní objem až 505 litrů, což je o nějakých 10 procent více než dnes.
Jasno je také v japonské nabídce motorů a převodovek, které tedy nepřekvapily vůbec. Na východě bude vůz k mání s jedním ze dvou čtyřválcových „benzinů” - buď tím atmosféricky plněným se 148 koňmi přeplňovaným s plnými 280. Slabší motor bude dodáván buď manuálním šestikvaltem nebo bezestupňovou převodovkou CVT, 280 koní si pak bude cválat jen pod dekou jménem CVT.
U nás se dá očekávat spíše použití atmosférického dvoulitru, možná i dvouapůllitru, sázet lze také na rovněž dobře známý dieselový boxer se 150 koňmi. To už jsou tedy jen spekulace, co je jisté, novinka se začne v Zemi vycházejícího slunce prodávat už za měsíc, evropskou premiéru by si měl odbýt v březnu v Ženevě. V prodeji jej pak můžeme očekávat přibližně v půli roku 2013.
Nové fotky nejenže ukazují Forester 2013 lépe než kdy dříve, zároveň je z nich zřejmé, že tohoto modelu už mají u Fuji Heavy Industries plný dvůr...
Předchozí únik stránek prodejního katalogu prozradí zbylé detaily
Zdroj: ameblo.jp
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch