Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Swift se odhalilo jako sedan. Říká si Touha, ale úplně ji nevzbuzuje
25.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si DZire, je to ale i u nás dobře známý Swift s „batohem” na zádi. Jak si poradil s těžkým úkolem nebýt po této konverzi úplně ošklivý?
Evropská verze novogeneračního Suzuki Swift byla představena letos v Ženevě. Japonské mini lépe vypadá a zároveň shodilo i větší množství kil, bude tedy úspornější i ovladatelnější. Poskytne tak dobrý základ pro peprnější verzi Sport, která by se měla objevit v závěru roku. Nejde ovšem o jedinou odvozeninu, se kterou značka rozšiřuje své portfolio.
Aktuálně byl odhalen i sedan, který taktéž stojí na nové platformě a také on je o 100 kilogramů lehčí než předchůdce. Oproti němu pak dokonce narostl o 10 centimetrů na délku, i nadále svou délkou nepřesáhne čtyři metry. To je důležité, neboť novinka zvaná DZire (přepis anglického slova „Desire”, česky „Touha”) jde do prodeje nejprve na indickém trhu. A právě zde jsou čtyři metry hranicí pro nižší zdanění.
Ceny budou startovat okolo 540 000 indických rupií, což je ekvivalent 209 tisíc korun, za verzi s 1,2litrovým benzinovým motorem, který produkuje 84 koní. Do budoucna by nabídka měla zahrnovat ještě 1,2litrový diesel, mikrohybridní variantu a pětistupňový automat. Zatím si ovšem DZire musí vystačit s jedním agregátem a pětistupňovým manuálem.
Spotřeba tohoto ústrojí by se měla pohybovat okolo 7,7 litrů na sto kilometrů ve městě, mimo zástavbu pak 6,25 l/100 km. To nejsou nijak nízké hodnoty, na druhou stranu však mají věrně reflektovat realitu. Od dieselu lze ovšem čekat ještě nižší spotřebu, ve městě by totiž DZire měl jezdit za 5,9 litru, na dálnicích pak dokonce jen za 4,3 l/100 km. Jízdní dynamika je zatím neznámá.
Vrátit se tedy můžeme k venkovnímu designu, který do značné míry odpovídá modelu Swift, jen došlo k nalepení „batohu“ na záď. To je pro designéry těžký úkol, jak si s ním poradili zde, posuďte sami. Záď vidíme jen částečně, přesto máme pocit, že touhou po tomto autě kvůli jeho designu asi nezahoříte, třeba vysloveně ošklivá záď není. Kromě ní tu máme odlišné kliky zadních dveří - hatchback je má ukryté ve sloupku, sedan je přiznává. Změnou dále prošly zadní světlomety, přičemž výsledek opravdu vypadá přinejmenším lépe než u předchůdce, jen ne tak líbivě jako u hatchbacku.
Uvnitř bude DZire již ve standardu nabízet bohatou výbavu, neboť v základu nabídne duální čelní airbagy či ABS. Tedy bezpečnostními prvky, za které se na indickém trhu většinou připlácí. Opomenut však nebyl ani komfort, počítat tedy lze s klimatizací nebo multimediálním systémem, který zahrnuje navigaci nebo zpětnou parkovací kameru, byť v tomto případě již mluvíme o vyšších úrovních výbavy.
Ve finále lze zmínit objem zavazadlového prostoru, který narostl z 316 na 376 litrů. Dá se tedy předpokládat, že nová generace japonského sedanu bude ještě lépe prodávaná než aktuální bestseller značky. Ten přitom zůstane v nabídce značky i nadále, ovšem pod označením DZire Tour. Jeho ceny pak mají ještě výrazněji poklesnout pod úroveň 200 tisíc korun.
Nové Suzuki DZire se ukázalo na prvních fotkách, k plnému odhalení dojde až v půlce května
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 45 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva