Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Swift Sport chce být zajímavé i s turbem, koňmi na kila pokoří i Toyobaru
10.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrá verze nového „swiště” dostane přeplňovaný motor 1,4, což fanoušky poněkud děsí. Jenže víc výkonu a méně hmotnosti také udělají své.
Ke stávající generaci Suzuki Swift Sport skoro nelze říci křivého slova. Na jedné straně stojí 1,6litrový atmosférický motor naladěný na 100 koní, tu druhou zastupuje hmotnost dosahující jen 1 045 kilogramů. Sprint z klidu na stovku tak tento ostrý hatchback zvládne za 8,7 sekundy, především je ale pozoruhodně agilní i skvěle ovladatelný. A tuzemské zastoupení si za něj účtuje přijatelných 379 900 Kč, respektive o deset tisíc korun více, pokud místo tří zvolíte pětideřovou variantu.
Chystá se ale její náhrada. Nová generace kromě ostřejšího vzhledu přinese také razantní změnu pod kapotou. Na místo atmosféry se nastěhuje 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec, který již odvádí svou práci v motorovém prostoru Suzuki Vitara S. V případě SUV dává k dobru 140 koní a 220 Nm točivého momentu, zrychlení na stovku se u něj odehraje za 10,2 sekundy.
Nový Swift Sport by ale měl dostat o trochu vyšší výkon, byť o jeho výši se zatím jen spekuluje. Takřka neochvějnou jistotou je na druhou stranu snížení hmotnosti vůči dosluhujícímu provedení o nemalých 175 kg. Pokud se tyto informace potvrdí, pak by japonská novinka měla na svém kontě pouhých 870 kg. Její poměr výkonu a hmotnosti se tak rázem dostává do vyšších sfér.
Prozatím berme jako pevná fakta zmíněných 140 koní a 870 kg, ze kterých vyplývá 161 koní na tunu. Swift Sport by tak za sebou nechal i mnohé respektovanější vozy, třeba Toyotu GT 86 a Subaru BRZ. Toyobaru má při výkonu 200 koní a hmotnosti 1 312 kilogramů 152 koní na tunu.
Je tedy otázkou, zda bude Swift skutečně rychlejší, ale měl by být. Tyhle hrátky s poměry bývají v dnešní době kvůli dlouhým převodovým převodům ošemetné, ale má-li novinka přijít s nejméně 140 turbokoňmi na 870 kg, neměl by ji zastavit ani tříkvalt. GT 86 zvládá akceleraci na stovku za 7,6 sekundy a dá se předpokládat, že Swift se přiblíží spíše sedmisekundové metě a výrazně tak překoná svého předchůdce, který disponoval jen 96 atmosférickými koňmi na tunu.
Souběžně s vyšší dynamikou pak lze u nového Swiftu tušit citelné zvýšení pořizovací ceny, přesto se na japonskou novinku můžeme těšit. Termín jejího debutu však dosud nebyl oficiálně nikterak upřesněn - v zákulisí se mluví o závěru roku, tedy nejspíše o říjnové Tokio Motor Show. Zde bude odhalena domácí verze, ta evropská by tedy mohla být k mání zhruba na jaře 2018.
Takhle vypadá nové Suzuki Swift ve standardním hávu či se sportovními doplňky. Verze Sport ale zajde ještě dále
Evropské provedení se od toho japonského vizuálně nikterak neliší
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 41 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch