Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude

Kromě vyššího výkonu pod kapotou čeká japonský hatchback také nižší hmotnost či agresivnější vzhled. Na premiéru dojde ještě letos.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude

31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kromě vyššího výkonu pod kapotou čeká japonský hatchback také nižší hmotnost či agresivnější vzhled. Na premiéru dojde ještě letos.

Stávající Suzuki Swift Sport je velmi zajímavým počinem, neboť za velice rozumnou cenu (na českém trhu vyjde pětidvířko na 389 900 Kč, třídvířko stojí o deset tisíc korun méně) nabízí nemalou porci muziky. Pod kapotou pak nabízí 1,6litrový motor o výkonu 136 koní, který v kombinaci s hmotností 1 135 kg zvládne stovku za 8,7 sekundy. Řidičsky je to podmanivý stroj a v základní výbavě počítá s automatickou klimatizací, okny a zrcátky v elektrice, audio systémem s ovládáním na volantu a portem na USB nebo 17palcovými litými koly.

Suzuki se ovšem chystá na mezigenerační výměnu, kterou předznamenaly již uniklé snímky standardního provedení. To by se oficiálně mělo ukázat během příštích týdnů, Sport by měl dorazit před závěrem roku. Po stránce rozměrů se ani jedna verze příliš měnit nebude, design však počítá s mnohem ostřejšími liniemi, se kterými bude spárováno užší boční prosklení, plovoucí střecha či agresivnější nárazníky.

Více než změny vizuální nás ovšem zajímají ty mechanické, zvláště u oné varianty Sport. Ta se totiž aktuálně pyšní atmosférickým motorem, který můžeme považovat za jednoho z „posledních Mohykánů“. S novou generací bohužel odejde do věčných lovišť, neboť na jeho místo Suzuki dosadí přeplňovaný 1,4litrový BoosterJet vyznačující se kompaktními rozměry a nízkou hmotností, který již používá Vitara S.

Pod kapotou modelu Swift Sport by pohonná jednotka měla produkovat opět 140 koní, v tomto směru jde tedy o posun (točivý moment naroste ze 160 na 220 Nm). Dá se tedy předpokládat, že novinka bude mnohem rychlejší než současné provedení, zvláště když kromě vyššího výkonu má poklesnout hmotnost. Trochu se ovšem obáváme o ztrátu dokonalé interakce mezi člověkem a strojem.

Suzuki sice slibuje zachování působivé ovladatelnosti, nicméně při přechodu z atmosférických na přeplňované motory je obezřetnost vždy na místě - a to přesto, že zbytek balení vypadá velmi přitažlivě. Kromě lákavějšího vzhledu a nižší hmotnosti má totiž Swift dostat do vínku i kvalitnější a prémiově vypadající kabinu, které bude dominovat rozměrný displej multimédií na středové konzoli.

Dodat pak již jen můžeme, že výměna atmosféry za turbo se dotkne také základní verze, kde 1,2litrový čtyřválec nahradí litrový tříválec. Kromě Swiftu navíc Suzuki chystá ještě letos odhalení produkční verze konceptu iM-4, kterým nebude nic jiného než kompaktní SUV. To přitom zamíří do prodeje na počátku příštího roku.


Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude - 1 - Suzuki Swift Sport 2017 prvni render
Suzuki Swift Sport se ukázalo na neoficiální ilustraci...

Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude - 2 - Suzuki Swift 2016 spy AE 01Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude - 3 - Suzuki Swift 2016 spy AE 02Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude - 4 - Suzuki Swift 2016 spy AE 03Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude - 5 - Suzuki Swift 2016 spy AE 04Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude - 6 - Suzuki Swift 2016 spy AE 05Nové Suzuki Swift Sport přejde z atmosféry na turbo, výkonu přibude - 7 - Suzuki Swift 2016 spy AE 06
...jenž vychází z uniklých snímků standardního provedení

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.