Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Octavia nafotili v Alpách, bude trochu jiná, než se obecně očekává
27.5.2019 | Petr Prokopec
Nejen špionážními fotkami, ale i informacemi od těch, kteří ji mohl spatřit na vlastní oči bez kamufláže, můžeme posloužit v dnešním doplnění informací k chystané nové Octavii.
Z pohledu Čecha neexistuje důležitější automobilová novinka letošního roku, než je Škoda Octavia čtvrté generace. Není to překvapivé, však jde o model, který se každým měsícem stará o zhruba jednu desetinu celkových registrací. A ačkoliv značná část vozů míří do firemních vozových parků, stále tu máme naprostou jedničku na trhu nových i ojetých vozů. Její další inkarnace by se měla ukázat na podzim, do showroomů ovšem hned tak nezamíří, na zahájení prodejů bychom si totiž měli počkat až do léta příštího roku.
To působí jako dosti dlouhá doba, zvláště když se může zdát, že vše potřebné jste již viděli. Média totiž v poslední době začínají obíhat snímky prototypů, jenž působí jako takřka nemaskované. I proto, že následně českému bestselleru dodali „sériovou“ podobu i neoficiální designéři. Nicméně naše zdroje zevnitř automobilky říkají, že přerod nakonec nebude tak dramatický, jak by se momentálně mohlo zdát - tak moc, že pokud prý budete stát u boku vozu, v prvé chvíli ani nezjistíte, že stojíte u něčeho nového.
S čím tedy můžeme počítat na přídi a zádi? V těchto ohledech se měnit již bude, a to vlastně poměrně zásadně. Maska chladiče totiž bude posazena o trochu níže než dosud a zároveň se rozšíří. Navázány pak na ni budou jednodílné světlomety, jenž ale chtějí navodit dojem „čtyř očí“. Dá se předpokládat, že stejně jako u modelu Scala či faceliftovaného Superbu půjde Škoda cestou „křišťálového” designu, Octavia by však měla dostat do vínku unikátní charakter. Své sourozence tak asi bude připomínat jen šklebem v nárazníku.
Přesunout se můžeme k zádi, která z fotek špionážních fotek vypadá opravdu kuriózně. Je ale třeba dodat, že ona výrazná odtrhová hrana je tu pouze kvůli zmatení publika. Sériový model se tak obejde zcela bez nástavce, jakkoliv však silueta vůči současnému provedení přece jen projde jistou proměnou. V případě liftbacku máme totiž počítat se zkosenějším oknem, stejně jako s minimální plochou pro „plechařinu“. Vůz tak bude mnohem více připomínat BMW 3 GT než sedan, jako tomu je nyní.
Tuto proměnu vám bohužel na fotkách ukázat nemůžeme, nicméně přechod směrem k vyšší stylovosti je patrný rovněž na kombíku. I v jeho případě je okenní linie mnohem zalomenější než dosud. Na praktičnost by ale tento krok vliv mít neměl, neboť Octavia čtvrté generace má narůst do délky i v rámci rozvoru. Oč tedy přijde na objemu zavazadelníku vinou přechodu na emotivnější design, to bude nahnáno posunem k vyšší střední třídě. I když již ne tolik na zadních sedadlech.
Další informace na sebe nenechají dlouho čekat, neboť jak jsme zmínili, nová Octavia je opravdu neskutečně vyhlíženým vozem. Kdy a kde ji ale na podzim uvidíme, to je zatím sporné. Spekuluje se totiž sice o debutu ve Frankfurtu, v takovém případě by ale český model předběhl osmou generaci Volkswagenu Golf. Ta pak sice půjde do prodeje jako první, a to v únoru 2020, ovšem to by k oslovení publika nemuselo stačit. Škoda tak možná bude debutovat až na konci října či v listopadu.
Na bližší informace si budeme muset ještě počkat, i když zrovna takový motorový prostor tajemstvím zahalený není. Dá se tedy pomalu s jistotou tvrdit, že z benzinových agregátů dorazí litrový tříválec a 1,5litrový a dvoulitrový čtyřválec. Svými výkony pak nejspíše pokryjí škálu od 95 do 190 koní, mezi tyto mantinely pak zamíří i nový turbodiesel 2,0 TDI Evo. Výše pak půjde provedení RS, na to ale velmi pravděpodobně budete čekat až do roku 2021.
Prototyp nové Škody Octavia byl nachytán v Alpách, kde značka své novinky testuje pravidelně
Zdroj: Motor 1
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva